عضو شورای عالی بورس :

برگزاری میزگرد تخصصی بازار سرمایه در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کیش

عصر نمایشگاه- عضو شورای عالی بورس با اشاره به ویژگی‌ بازار سرمایه ایران در تأمین مالی و جذب سرمایه‌ خارجی گفت: در بازار سرمایه ایران انواع اوراق بهادار از جمله اوراق مشارکت، اجاره، مرابحه، استصناع (ترکیبی)، اوراق سلف و اوراق رهنی وجود دارند.

برگزاری میزگرد تخصصی بازار سرمایه در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کیش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، قاسم محسنی عضو شورای عالی بورس در همایش بازار سرمایه سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی جزیره کیش گفت: در بازار سرمایه ایران انواع اوراق بهادار از جمله اوراق مشارکت، اجاره، مرابحه، استصناء، اوراق سلف و اوراق رهنی منتشر شده است.

    وی افزود: تا آبان 95 براساس آنچه که به عنوان اوراق منتشرشده برخوردار از مجوز سازمان بورس وجود داشته است، به طور عمده به صورت اوراق غیرمشارکتی و غیرسلف و در مرحله دوم، اوراق مشارکت و درنهایت اوراق سلف مورد توجه قرار گرفته است. از لحاظ ترکیب ریالی نیز هم‌اکنون اوراق مشارکت سهم بالاتری را در بازار بدهی کشور دارد.

    این مقام مسئول با اشاره به حجم اوراق منتشرشده در بازار سرمایه ایران گفت: هم‌اکنون اوراق اجاره بیشترین سهم ریالی و تعدادی را از لحاظ اوراق بهادار منتشرشده برخوردار است.

    محسنی با تأکید بر اینکه باید 10 درصد اوراق بهادار اسلامی سهم ایران باشد، گفت: در کشورهایی همچون مالزی علاوه بر اوراق بهادار اسلامی، اوراق بهادار سنتی نیز منتشر می‌شود و این در حالی است که به طور متوسط در طول یک سال یکصد میلیارد دلار اوراق در بازارهای سرمایه دنیا منتشر می‌شود که می‌توان با فرض سهم 5 درصدی ایران از حجم کل اوراق بهادار منتشر شده به سهم 8 هزار میلیارد تومانی در این بازار دست یافت که هم‌اکنون فاصله بسیاری تا این رقم وجود دارد.

    عضو شورای عالی بورس با تأکید بر کارکردهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و برخوردار از ارکان گفت: در فرایند انتشار اوراق بهادار که نهاد واسط، بازارگردان و سایر ارکان وجود دارند، می‌توان از کارکرد صندوق‌ها که از چنین ارکانی نیز آنها برخوردار هستند، استفاده کرد. انتشار اوراق بهادار مستلزم تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که در ابتدای کار آنها مشکلات ثبتی و مالیاتی وجود داشت.

    به گفته وی، هم‌اکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانسته‌اند منابع مناسبی را جذب کنند که می‌تواند برای تأمین مالی کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار داد.

    محسنی عنوان کرد: می‌توان با تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خرید دِین یا ایجاد صندوق‌های پروژه‌ای که از مزیت انعطاف‌پذیری ارکان برخوردار هستند، به نحو مؤثری در اقتصاد کلان استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت