نمایشگاه کتاب همدان فرصتی برای آشتی با دوستداران یارمهربان

عصر نمایشگاه- چند سالی است که با وجود افزایش بی رویه رسانه های مجازی کتاب در غربت قرار گرفته که برپایی اینگونه نمایشگاه های فرهنگی می تواند فرصتی برای آشتی با دوستداران یارمهربان باشد.

نمایشگاه کتاب همدان فرصتی برای آشتی با دوستداران یارمهربان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، امسال یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در استان همدان در حالی برگزار می شود که تقریبا با هفته کتاب و کتابخوانی متقارن شده است و به همین دلیل این نمایشگاه می تواند فرصتی برای آشتی دوباره با دوستداران یار مهربان باشد.

    این دوره از نمایشگاه کتاب با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید در محل نمایشگاههای بین المللی همدان گشایش یافت تا یکی از حرکات فرهنگی استان را رقم زده باشد.

    علیرغم کمبود بودجه نه تنها برنامه های فرهنگی در استان همدان دارای رشد بوده است بلکه متولیان و دست اندرکاران نمایشگاه کتاب 95 ، طی چند ماه اخیر نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات رفاهی برای مخاطبان اهل قلم انجام دادند تا آنان با خاطری آسوده و دسترسی آسان از این مکان فرهنگی دیدن کنند.

    تعطیلات آخر هفته همواره مملو از برنامه های متنوعی از سوی خانواده های ایرانی است از این رو بازدید از نمایشگاه کتاب همدان می تواند یکی از اصلی ترین میعادگاه های خانواده ایرانی برای هم قدم و هم نفس شدن با عطر فرهنگ و فعالیت های فرهنگی محسوب شود.

    افراد در کنار فراغت از مشغله های کاری روزانه، می توانند مجال و فرصتی برای استراحت، تفریح و تجدید قوا در نمایشگاه یارمهربان داشته باشند و در این میان گزینه فعالیت های فرهنگی از دیرباز جزو سنت های فرهنگ ایران و ایرانی بوده است.

    حضور 500 ناشر برجسته رد نمایشگاه کتاب همدان

    مجید فروتن، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در یازدهمین نمایشگاه کتاب همدان 500 ناشر مستقل و مشترک حضوردارند که 80 درصد ناشران کشوری و 20 درصد استانی هستند.

    وی افزود: امسال ناشرانی برجسته و مطرح کشوری اعم از سخن، امیرکبیر، ثالث، چشمه، علمی و فرهنگی و ناشران علمی شامل گاج در یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب همدان حضور یافتند.

    وی تصریح کرد: 200 غرفه با 100 هزار جلد کتاب از جمله دانشگاهی و عمومی، علمی و فرهنگی و... در نمایشگاه کتاب همدان وجود دارد.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 25 ناشر استانی در نمایشگاه کتاب مشارکت کردند، اظهار داشت: 80 میلیون تومان یارانه در اختیار ناشران همدانی در این دوره از نمایشگاه قرار گرفته است.

    فروتن خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب با محوریت محرم و صفر در قالب کارگاه های آموزشی، جلسه نقد و بررسی، گردهمایی ناشران و کودکان و نوجوانان می باشد.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته نمایشگاه کتاب ویژه کودکان و نوجوانان بود، گفت: امسال این دوره از نمایشگاه برای عموم و برپایه خانواده محور در حال برگزاری است.

    وی ابراز داشت: یازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان از هشتم تا سیزدهم آبان ماه جاری از ساعت 14 الی 20 پذیرایی علاقه مندان است.

    وی یادآور شد: مردم می توانند با خرید بن کتاب از  بانک شهر  مستقر در نمایشگاه از تخفیف 20 درصدی بهره مند شوند.

    فعالیت 111 کتابخانه عمومی در همدان

    عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان نیز گفت: حضور این اداره کل در نمایشگاه کتاب به منظور معرفی کتاب های مرجع و معرفی کتابخانه ها است.

    وی افزود: افرادی که قدرت خرید کتاب را ندارند و یا به دنبال منابع خاصی از کتب هستند با حضور در غرفه کتابخانه های عمومی به کتاب مورد نظر خود دست پیدا می کنند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر استان همدان دارای 111 کتابخانه عمومی است که برخی از این کتابخانه ها مجهز به سیستم های نرم افزاری ، وای فای و تجهیزات الکترونیکی است .

    زارعی خاطرنشان کرد: برگزاری روبیک ، اوریگامی، قصه گویی ، کاردستی، نقاشی و چرته ویژه کودکان و نوجوانان  از برنامه های جنبی این اداره کل در نمایشگاه کتاب می باشد.

    فضای تبلیغاتی برپایی نمایشگاه کتاب در همدان کمرنگ است

    یکی از غرفه داران این دوره از نمایشگاه کتاب همدان با بیان اینکه فضای تبلیغاتی و محیطی نمایشگاه در سطح شهر کمرنگ است ، گفت: استقبال مردم از نمایشگاه در گروه تبلیغات محیطی است و باید متولیان امر به این مهم توجه کنند.

    وی افزود: دوری مسافت ، عدم ایاب و ذهاب مناسب، اسکان نامناسب از مشکلات عمده ای پیش روی غرفه داران در نمایشگاه کتاب است.

    وی تصریح کرد: کمبود کاغذ مهمترین مشکل صنعت چاپ برای ناشران است که این خود موجب افزایش قیمت کتاب و عدم استقبال مردم از خرید این کالای فرهنگی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت