هوای آلوده اهواز مانع از ورود مسئولان ارشاد به نمایشگاه آبی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آبی ایرانی با حضور هنرمندان گشایش یافت اما به دلیل شرایط هوای اهواز، پرواز مسئولان هنری وزارت ارشاد نتوانست فرود آید.

هوای آلوده اهواز مانع از ورود مسئولان ارشاد به نمایشگاه آبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس ، نمایشگاه آبی ایرانی با حضور هنرمندان و مسئولان در موزه هنرهای معاصر اهواز با حضور جمعی از هنرمندان، توسط حسین محجوبی؛ نقاش پیشکسوت گشایش یافت.

    همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در افتتاحیه نمایشگاه آبی ایرانی گفت: این نمایشگاه و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در ارتقای سطح زیبایی شناسی تاثیر بسزایی دارد و توسعه فرهنگی و هنری بر توسعه بخش های اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار است.

    قنواتی با قدردانی از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آبی ایرانی فضایی را برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر فراهم کرده است و هر چه این فعالیت ها را استمرار بخشیم در ایجاد فضاهای فرهنگی دیگر تاثیر مستقیم می گذارد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان افزود: خوشبختانه با گسترش ارتباطات معنوی، مردم ایران با فرهنگ اسلامی ایرانی عجین شده اند و امیدواریم قدم های مؤثرتری در این راستا برداشته شود و  همواره در حوزه فرهنگ و هنر و فکر و اندیشه تنفس کنیم.

    محمد منوچهری، رئیس موزه‌های معاصر اهواز در این مراسم گفت: از زمانی که به عنوان بخش خصوصی در این عرصه پا گذاشتیم صحبت‌های بسیاری بود که ممکن است این حوزه بار مالی زیادی برای شما داشته باشد و نباید به بخش اقتصادی آن فکر کنید. اما ما با دغدغه فرهنگی و هنری وارد شدیم و افتخار می‌کنیم که در جامعه خود قدمی در توسعه فرهنگ و هنر برمی‌داریم و امیدواریم بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

    منوچهری با اشاره به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی ادامه داد: موزه هنرهای معاصر اهواز دومین موزه بزرگ کشور است و شایستگی این را دارد که فعالیت‌های گسترده‌تری در بخش فرهنگ و هنر داشته باشد. از زمانی که موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی واگذار شده توانستیم ارتباطات بین المللی بسیاری ایجاد کنیم، چندین کشور اروپایی و همسایه درخواست همکاری کردند و این نشان دهنده تمدن بزرگ ایرانی است که همه به نوعی می خواهند با این تمدن آشنا شوند.

    منوچهری افزود: نمایشگاه «آبی ایرانی» برای نخستین بار است که در کشور برپا می‌شود و با تم صلح و زیبایی‌های جهانی است و عمده آثاری که به نمایش گذاشته شده تونالیته رنگ آبی دارد. این نمایشگاه به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر اهواز برای بازدید عموم برپاست و تاکنون شش کشور خارجی درخواست داشته‌اند که بعد از اهواز، این نمایشگاه در کشور آنها نیز برپا شود.

    محمد حمزه‌ای؛ دبیر نمایشگاه «آبی ایرانی» نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاهی است که با موضوع و محوریت یک رنگ برپا شده و در همه آثار موجود در نمایشگاه رنگ آبی ایرانی (لاجوردی) که از طیف‌های آبی است دیده می‌شود که سمبل آرامش و معنویت است.

    در این مراسم هنرمندانی از جمله حسین محجوبی، پری یوش گنجی، امیراحمد فلسفی، عبدالمجید پازوکی، احمد آریامنش، الهه خاتمی، احمد محمدپور، رضا حسینی و بسیاری از هنرمندان مطرح حوزه نقاشی و نقاشی خط کشور و استان خوزستان حضور داشتند.

    قرار بود این نمایشگاه با حضور علی مرادخانی؛ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید ملانوروزی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شود که به دلیل شرایط هوای اهواز پرواز آنها نتوانست در اهواز فرود آید.

    در نمایشگاه آبی ایرانی 120 اثر از چهار نسل از هنرمندان کشورمان با محوریت رنگ آبی ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت