در نشستی دو روزه ؛

کرمانشاه میزبان همایش قطب تجهیزات پزشکی سراسر کشور

عصر نمایشگاه- کرمانشاه میزبان همایش قطب تجهیزات پزشکی سراسر کشور، نشستی دو روزه که در حاشیه آن نمایشگاه دستاوردهای حوزه پزشکی نیز برپا شده است.

کرمانشاه میزبان همایش قطب تجهیزات پزشکی سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، پیشرفت علوم پزشکی در گرو همراه شدن تجهیزات پزشکی مدرن و با کیفیت است، موضوعی مهم که محور نخستین همایش قطب تجهیزات پزشکی سراسر کشور در کرمانشاه است.

    انتقال تجربیات کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، آموزش فعالان حوزه تجهیزات پزشکی و مبارزه با کالای قاچاق از اهداف برگزاری این همایش 2 روزه است.

    استان کرمانشاه با دارا بودن 120 واحد صنفی تجهیزات پزشکی قطب اصلی تجهیزات پزشکی در کشور محسوب می‌شود.

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تجهیزات پزشکی یکی از ارکان مهم و اصلی درمان بیماران است.

    امید عبدی با تاکید بر کیفیت تجهیزات پزشکی ادامه داد: تجهیزات پزشکی باید حتما کیفیت لازم را داشته باشند و از مجرای قانونی وارد کشور شوند و بتوان کیفیت آن را تضمین کرد.

    این مسؤول تجهیزات پزشکی را در تمامی مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها از ارکان مهم دانست و گفت: تجهیزات پزشکی خوب و مدرن در تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری موثر و تضمین‌کننده کیفیت سلامت بیماران است.

    معاون اجرایی و برنامه‌ریزی اداره‌کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز اظهار داشت: دادن برخی از اختیارات اداره‌کل تجهیزات پزشکی به دانشگاه‌های شهرستان‌ها یکی از موضوعاتی است که اداره‌کل پیگیر آن است.

    سعید غفوری تصریح کرد: اختیاراتی درحوزه‌های مختلف مانند بازدید شرکت‌ها، مجوز ورود، مجوز ترخیص، پروانه تولید، تمدید پروانه، بازدید از اصناف و مراکز درمانی از جمله اختیاراتی است که به دانشگاه‌ها علوم پزشکی شهرستان‌ها داده شده است.

    رئیس اتحادیه صنف لوازم آرایشی‌، بهداشتی و تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به مرزی بودن آن با کشور عراق در بحث توریسم درمانی می‌تواند موثر باشد.

    علی مرادی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست که در زمینه بحث توریسم درمانی همکاری لازم را داشته باشد و گفت: در بحث توریسم درمانی صادرات تجهیزات پزشکی به کشور عراق خیلی خوب پیش‌ می‌رود.

    گفتنی است، در حاشیه همایش قطب تجهیزات پزشکی سراسر کشور به میزبانی کرمانشاه نمایشگاه تجهیزات پزشکی با معرفی تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بر پا شده است.

    لازم به ذکر است، مراسم پایانی این همایش امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت