مسابقات و نمایشگاه اختراعات آلمان ۲۰۱۶ ؛

جوان ایرانی برنده جایزه ویژه مسابقات و نمایشگاه اختراعات آلمان

عصر نمایشگاه- رسول شاهسونی جوان ایرانی برنده مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات و نمایشگاه اختراعات آلمان می گوید:هر چند تاکنون راه بسیار سختی را پشت سر گذاشته ام، همیشه توکلم به خدای بزرگ بوده و با تلاش و پشتکار مسیرم را ادامه داده ام .

جوان ایرانی برنده جایزه ویژه مسابقات و نمایشگاه اختراعات آلمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، شاهسونی این جوان نخبه برتر و مخترع ایرانی، ربات هوشمند صنعتی را برای اولین بار در دنیا اراِیه داده است که یکی از کاربردهای آن در صنایع تولیدی و مونتاژ دقیق قطعات پیچیده است.
    او گفت:با این ربات توانسته ایم سرعت عمل، دقت و از همه مهم تر امنیت جانی را افزایش دهیم که به تعامل انسان و ربات کمک شایانی می کند.
    برترین جوان ایران متولد نهم فروردین 67 در روستای بنوان منطقه خیر استهبان فارس است و مدرسه ابتدایی را در زادگاه خود و راهنمایی و دبیرستان را در مدارس نمونه دولتی آزادگان و امام خمینی (ره) این دیار به پایان رسانده و سپس به همراه خانواده در شهر شیراز ساکن شد.
    او اظهارداشت: پس از اخذ مقطع کارشناسی در مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر، در دانشگاه تربیت مدرس تهران کارشناسی ارشد قبول شدم و تحصیلات تکمیلی را در ایران به اتمام رساندم. علاوه بر کسب موفقیت های پژوهشی و اختراعات در سطح جهانی، در حوزه تحصیلی و آموزشی نیز جزو رتبه اولی و استعداد درخشان دانشگاه، دانشجوی نمونه کشور از سوی وزارت علوم و نخبه علمی شناخته شدم. نهایت تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیلات درمقطع دکتری به دانشگاه معتبر در خارج از کشور بروم.
    وی برای ادامه تحصیلات دکتری به آلمان آمده و مشغول تحقیقات در حوزه علوم و فناوری های پیشرفته فنی و مهندسی و تحصیل دکتری رباتیک، مکاترونیک و بیومکاترونیک است.
    وی که تاکنون دارنده مدال های متعدد جهان می باشد افزود: مدال طلا مسابقات و نمایشگاه اختراعات آلمان که از خ 27 اکتبر تا30 اکتبر 2016 ( ششم تا نهم آبان 95) برگزار شد با حمایت سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO و وزارت علوم کشور آلمان است و اهمیت مدال جایزه ویژه به این است که برای بهره مندی از امکانات بیشتر و توسعه همکاری های علمی و صنعتی در اتحادیه اروپا، از سوی صنعت و دانشگاه تعیین شده است.
    برترین مخترع جهان گفت: در یکی از پیشروترین موسسات فنی و مهندسی در آلمان و جهان مشغول کار و تحقیق هستم و ارتباطات بسیار نزدیک با دانشگاه های آمریکا از جمله ام ای تی و موسسات پژوهشی مطرح در سطح جهان داریم.
    شاهسونی که تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان می باشد ادامه داد: برای تحصیل مقطع دکتری پیشنهادهای بورس از آمریکا، آلمان، کانادا وانگلیس داشتم و با توجه به اینکه اولویت من کسب دانش در جدیدترین فناوری های روز دنیا بود، در نهایت کشور آلمان را که صنعت بسیار پیشرفته وارتباط بسیار نزدیک با دانشگاه دارد و در این زمینه ها حرف اول را میزند انتخاب کردم.
    صحبت این مخترع جوان و موفق با جوانان با استعداد این است: همه جوانان را دوست دارم از آنان می خواهم هیچ وقت ناامید و بی انگیزه نباشند.
    او معتقد است: مهم نیست جوانان در چه مدرسه و دانشگاهی درس می خوانند و در چه رشته و حوزه ای فعالیت می کنند مهم این است که در کار و رشته خود برای بهتر شدن نسبت به دیروز تلاش کنند و با کنترل احساسات و تفکر منطقی و بجا در هر راهی که قدم بر می دارند ثابت قدم باشند و تلاش کنند.
    برنده مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات و نمایشگاه اختراعات آلمان اظهارداشت: جوانان یادشان باشد که موفقیت صرفا به معنای برنده شدن نیست لذا از دید من موفقیت استمرارموفقیت های کوچک شماست و به عبارتی اگر در تحصیلات و زندگی و شغلتان تلاش کنید که در جزییات موفق شوید مطمین باشید در کل موفق خواهید بود.
    او مردم ایران وهمشهریان را بسیار دوست داشتنی و مهربان توصیف کرد و از لطفی که مردم به او داشتند تشکر کرد و اظهار داشت:همیشه دعای خیر مردم همراهم بوده و پیام های تبریکشان را دریافت کرده ام. بسیار خرسندم از اینکه مردم ایران به جامعه علمی کشور احترام می گذارند. امیدوارم با توکل به خدا بتوانیم در زمینه اعتلای نام سرزمین، ایران عزیز و کمک به مردم جهان موفق باشیم .
    شاهسونی مخترع جهانی گفت: استعداد داشتن بی تاثیر نیست ولی می توانم بگویم علاقه و پشتکار و استمرار حرف اول را میزند چه بسا انسان های با استعدادی که به جایی نرسیدند و برعکس انسان های با استعداد کمتر که با اندیشه عالی و پشتکار به بهترین درجات رسیده اند.
    به قول مولانا: ای برادر تو همان اندیشه ای / مابقی خود استخوان و ریشه ای
    چهره شاخص و پژوهشگر ملی و بین المللی در پاسخ به این پرسش که آلمانی ها به افرادی مثل شما ها چه رفتاری دارند گفت: به جامعه نخبگان احترام می گذارند مخصوصا وقتی ببینند کسی دنبال پیشرفت است و تلاش می کند، راه را براش باز می کنند البته به این معنا نیست که هر کسی به آلمان آمد بهشت برین است و تضمینی برای موفقیت در سطح عالی هست.
    شاهسونی که جوان کارآفرین برتر کشور بوده است افزود: در واقع در این کشور ها زمینه و امکانات مناسب بدون سنگ اندازی برای پیشرفت علمی را فراهم می کنند سپس همه چیز به شخص و همت و کاری که می کند، بستگی دارد. از طرفی فرهنگ مردم در جامعه بسیار متفاوت است و زندگی در محیط اجتماعی با دانشگاهی جدا از هم هست و باید عرض کنم که خارج از کشور مشکلات خاص خود را دارد.
    دکتر رسول شاهسونی به عنوان اولین ایرانی است که در سال های 2011 و 2012 موفق شد مدال طلای جهانی ارشمیدس روسیه را که یکی از معتبرترین مدال ها در جهان است از آن خود کند.
    دارنده مدال طلای جهانی گفت: رئیس مسابقات جهانی اختراعات ارشمیدس روسیه دیمیتری ایوانویچ و همسرش، کسب مدال طلای جهانی اختراعات و جایزه ویژه 2016 آلمان را به بنده تبریک گفتند.
    وی جواب اینکه برنامه آینده شما چیست؟ پاسخ داد: در حال حاضر تمرکزم بر روی تحصیلات دانشگاهی عالی و پیشرفت علمی و تحقیقاتی در بالاترین سطح جهان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت