رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران خبر داد

برپایی نمایشگاه نقاشان ایرانی در ژاپن و نقاشان ژاپنی در ایران

عصر نمایشگاه- رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران گفت: با مذاکراتی که با موزه هنرهای معاصر اهواز انجام دادیم آثار نقاشان ایرانی در ژاپن و نقاشان ژاپنی در ایران و اهواز به نمایش در می آید.

برپایی نمایشگاه نقاشان ایرانی در ژاپن و نقاشان ژاپنی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر ، ریکا اوماگاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبی لاجوردی در محل موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: به نقاشی علاقه دارم و نقاشی هایی با موضوع طبیعت من را به سوی خود جلب می کند. وقتی به آثار نقاشی نگاه می کنم متوجه می شوم هنرمند چه حرفی می خواهد بزند.

    وی افزود: پریوش گنجی نقاش این تابلوهایی که امروز اینجا نصب شده است، از عناصر فرهنگ ژاپن در کار خود استفاده می کند به همین خاطر آن اثر وی که در موزه به نمایش گذاشته شده از ترکیب آب و مرکب استفاده شده که شگفتی بی نظیری را خلق کرده است.

    رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران تصریح کرد: آثار گنجی هنر ژاپنی را به مردم خوزستان معرفی کرده و به خاطر ژاپنی بودنم احساس کردم از عناصر بومی فرهنگ ژاپن بهره گرفته و بسیار خوشحال شدم که کارهای وی در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

    اوماگاری بیان کرد: با نقاشی هایی با موضوع طبیعت و همچنین مینیاتورهای ایرانی ارتباط بیشتری برقرار کردم و برای من بسیار جالب بود. البته قبلا آثار مینیاتور را دیده بودم که به روش سنتی کار شده بود، ولی کاری که امروز دیدم مدرن و معاصر بود.

    وی عنوان کرد: می خواهیم فرهنگ ایران را به از طریق نمایش آثار نقاشی و سایر هنرها مردم ژاپن معرفی کنیم و همین طور آثار هنرمندان ژاپنی را به مردم ایران و البته خوزستان با همکاری موزه هنرهای معاصر  معرفی کنم.

    رایزن فرهنگی سفارت ژاپن درایران گفت: از میان شاعران ایرانی سهراب سپهری را می شناسم که نقاش هم بود و آثارش در ژاپن به نمایش درآمده است. علاوه بر آن در موزه هنرهای معاصر تهران هم آثار سهراب سپهری را دیدم.

    اوماگاری خبر داد: با مذاکراتی که با موزه هنرهای معاصر خوزستان انجام دادیم آثار نقاشان ایرانی در ژاپن و نقاشان ژاپنی در ایران و اهواز به نمایش در می آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت