مدیر منطقه ویژه علم و فناوری اعلام کرد:

ارائه بیش از یکهزار و ۷۰۰ طرح در نمایشگاه "فناوری‌های نو ربع رشیدی"

عصر نمایشگاه- مدیر منطقه ویژه علم و فناوری گفت: در سال ۸۴ تعداد طرح های فناورانه ۱۵۰ مورد بود که این مقدار در سال ۹۴ به ۹۰۰ طرح و در سال جاری نیز به ۱۷۱۳ طرح ارتقا یافته است.

ارائه بیش از یکهزار و ۷۰۰ طرح در نمایشگاه "فناوری‌های نو ربع رشیدی"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، علی جهانگیری در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه پس از برگزاری اولین نمایشگاه علم و فناروی در سال 84 در تبریز، آیین‌نامه این نمایشگاه مسکوت مانده بود، اظهار کرد: از سال 92 این آیین نامه دوباره احیا شده و دبیرخانه آن همزمان با پنج نقطه دیگر در کشور فعال شده و مجوز منطقه ویژه ربع رشیدی صادر شد.

    وی با بیان اینکه منطقه ویژه ربع رشیدی با هدف تحقق جامعه و اقتصاد دانایی محور و هم افزایی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شد، افزود: این منطقه محدوده خاصی ندارد بلکه تنها 10 نقطه از شهر به عنوان کانون‌های توسعه و فناوری تعیین شدند.

    وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های منطقه ویژه علم و فناوری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد: تلاش‌هایی در راستای ایجاد هم افزایی بین عناصر موجود در منطقه ویژه علم و فناوری انجام گرفته است.

    جهانگیری برگزاری این نمایشگاه  را یکی از نمودهای مهم این هم پیوندی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بیش از 220 هزار نفر دانشجو، 3500 نفر هیات علمی و 80 مرکز تحقیقاتی داریم که در راستای تحقق اهداف منطقه ویژه ربع رشیدی به صورت هم افزا با صنایع استان فعالیت خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: در سال 84 تعداد طرح های فناورانه 150 مورد بود که این مقدار در سال 94 به 900 طرح و در سال جاری نیز به 1713 طرح ارتقا یافته است.

    مدیر منطقه ویژه علم و فناوری با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها برای برگزاری این نمایشگاه کمک کرده‌اند، اظهار کرد: بدون اعتبار دولتی این نمایشگاه را برگزار کردیم که نمود کامل از همکاری و مردمی بودن اقتصاد است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد ستادهای توسعه فناوری تاکید کرد: هر کدام  از این ستادها به صورت سازماندهی شده در حوزه‌های مختلف امکاناتی دارند که ما نیز با تعریف شبکه‌های فناوری مختلف، برش‌های سطحی را سازماندهی کرده و با دور هم جمع کردن عوامل بدون ریالی اعتبار پروژه های مشترکی را به مرحله اجرا رساندیم.

    وی دومین برنامه در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان را ایجاد نهادهای زیرساختی عنوان کرده و گفت: بذر اقتصاد دانش بنیان در هر زمینی نمی‌روید و یک اکوسیستم خاص می‌خواهد.

    وی افزود: فن بازار دائمی در استان ایجاد شده که تاکنون جلساتی هم برای پیدا کردن مشتری برای فناوری ها تشکیل شده است. ایجاد مرکز خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان، تشکیل 10 کانون و چهار پهنه به عنوان کانون تمرکز فناوری در رشته های خاص و تشکیل صندوق شکوفایی از جمله دیگر اقدامات ما در راستای ایجاد نهادهای زیرساختی است.

    جهانگیری بخش سوم برنامه‌های منطقه ویژه ربع رشیدی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان را بهبود فضای کسب و کار در استان دانست و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری، هشت همایش تجاری سازی و توسعه فناوری با حضور صنعت، دانشگاه و سازمان‌های مختلف برگزار و نتایج خوبی ایجاد شد.

    مدیر منطقه ویژه ربع رشیدی ادامه داد: بیش از 20 جلد کتاب در حوزه فناوری در منطقه ویژه چاپ شده است.

    وی افزود: 16 شرکت با 24 طرح از کشورهای دیگر چون اتریش ، مالزی، ترکیه و فرانسه در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. همزمان با این برنامه هفته نانو و جشنواره شهر خلاق برگزار می‌شود.

    وی در پایان با اشاره به وجه تمایز نمایشگاه فناوری‌های نو ربع رشیدی در مقایسه با نمایشگاه‌های دیگر گفت: رویکرد ما تجاری سازی است و این نمایشگاه میدان عرصه تعامل عرضه و تقاضای فناوری است. به عبارت دیگر ما می خواهیم که از فناوری به کسب و کار برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت