همکاری سفارت‌های اروپا با رویداد ۷ هزارمتری ایران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اختصاصی تهران در رم با ۷هزار مترمربع فضای خالص نمایشگاهی برای حضور شرکت‌های ایرانی، درصدد معرفی بهتر توانمندی‌های کشورمان به ایتالیا و کشورهای اروپایی است. این رویداد قرار است از ۲ تا ۶ آذر امسال برگزار شود.

همکاری سفارت‌های اروپا با رویداد ۷ هزارمتری ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش تجارت ، در روزهای اخیر حسین اسفهبدی با حضور در غرفه روزنامه صمت و گسترش تجارت در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به تشریح آخرین وضعیت حضور ایران در این رویداد بین‌المللی پرداخت و شرایط را برای درخشش هرچه بهتر کشورمان در نخستین نمایشگاه اختصاصی اروپایی مناسب ارزیابی کرد. نمایشگاه اختصاصی ایران در رم از نظر اقتصادی یک رویداد تاریخی است. بر همین اساس «هفته ایران» در فضایی به وسعت 7هزار مترمربع برگزار می‌شود و دربرگیرنده برنامه‌های متعددی ازجمله ملاقات‌های تجاری با نمایندگان بنگاه‌های مهم اقتصادی ایرانی، برنامه‌های نهادینه، فعالیت‌های فرهنگی به منظور آشنایی با سنت‌های ایرانی و توسعه روابط جدید تجاری و صنعتی در تمام سطوح خواهد بود.

    وی افزود: پیش از این ما در قالب پاویون‌های اختصاصی در اکسپوهای جهانی حضور پیدا کرده بودیم اما یک حضور مستقل اختصاصی و در قالب نمایشگاهی اختصاصی پیش از این هرگز سابقه نداشته است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انواع گروه‌های کالایی این نمایشگاه اختصاصی گفت: مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، لوازم‌خانگی، کف‌پوش، انواع سنگ‌های ساختمانی، موکت، فرش و تابلو فرش، صنایع‌دستی، مصالح و تجهیزات ساختمانی، ماشین‌آلات و تجهیزات دسته‌بندی و فرآوری، تجهیزات پزشکی و دارویی و خدمات مرتبط، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، صنایع و خدمات دریایی و... ازجمله گروه‌های کالایی ارائه‌شده در این نمایشگاه اختصاصی است.


    سر قول‌مان برای یارانه نمایشگاهی هستیم
    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: تا امروز (18 آبان) حضور 120 شرکت معتبر و بین‌المللی ایرانی همکاری و حضور خودشان را در کنار ما قطعی کردند. مهم‌ترین نکته‌ای که ما در این رویداد مد نظر داریم این است که باید مشارکت‌کنندگان ما بتوانند در قالب جلسات B2B (رودررو) با شرکای تجاری در اروپا ملاقات داشته باشند. ما به‌دنبال بازدیدکننده عام نیستیم و این موضوع را هم به طرف ایتالیایی خودمان گوشزد کردیم که فقط باید مخاطبان تخصصی در این نمایشگاه حضور داشته باشند. وی از همکاری منسجم با سفارتخانه‌های مختلف و اتاق‌های بازرگانی در بخش‌های مختلف اروپا خبر داد و تاکید کرد: تمهیدات لازم را در جهت بهره‌برداری هرچه بیشتر تاجران ایرانی در کشور ایتالیا به‌ویژه شهر رم برای ارتباط گرفتن با تاجران و بازرگانان ایتالیایی و درنهایت اروپایی را انجام داده‌ایم و امیدواریم این نمایشگاه نقطه‌عطفی باشد در جهت گسترش مناسبات تجاری و صنعتی جمهوری اسلامی ایران با کشور ایتالیا و اتحادیه اروپا.


    اختصاص یارانه دولتی
    اسفهبدی همچنین با اشاره به اختصاص یارانه دولتی به مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم قول داده بودیم، به متقاضیان حضور در نمایشگاه براساس سنجش سازمان توسعه تجارت یارانه تا سقف 50درصد برای حضور در این نمایشگاه به تولیدکنندگان داخلی داده می‌شود. شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران تلاش دارد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی بتوانند محصولات خود را بدون داشتن دغدغه مربوط به هزینه‌ها در این رویداد به نمایش بگذارند.


    رفع محدودیت‌های حجم و وزن بار
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: بارهای نمایشگاهی ما در چند روز اخیر به ایتالیا ارسال شده و سعی کردیم محدودیت‌های مربوط به حجم و وزن مرسولات را برای حضور بهتر و مناسبت‌تر غرفه‌داران خودمان از میان برداریم. در این شرایط مشارکت‌کنندگان ما توانستند هرآنچه برای درخشش خود نیاز داشتند را به اروپا ارسال کنند تا در غرفه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. با کمرگ کشور نیز هماهنگ‌شده تا همکاری‌های لازم را برای ورود و خروج همه این کالاها انجام دهند.


    حضور قدرتمند مشارکت‌کنندگان
    وی با اشاره به حضور قدرتمند برخی مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه اختصاصی ایتالیا تاکید کرد: شرکت‌های پتروشیمی بدون شک حضور موثری خواهند داشت. ایتالیا یکی از بزرگترین خریداران محصولات پتروشیمی جهان است و همین امر می‌تواند بهانه‌ای برای حضور فعالان پتروشیمی ایران در بازارهای این کشور باشد. برخی از شرکت‌های مهم داخلی هم اگرچه امروز بازارهای خودشان را در اروپا دارند اما با حضور در نمایشگاه قادر هستند به دنبال شرکای جدید برای کسب‌وکار خود بگردند.


    حضور شرکت‌های صنایع غذایی
    رییس هیات‌مدیره سایت تهران درباره حضور خوب شرکت‌های مرتبط با صنایع غذایی نیز اظهار کرد: واحدهای فعالی در این زمینه ما را همراهی می‌کنند. در زمینه تولید زعفران و انواع شیرینی و و شکلات‌ها همکاران و صنعتگران خوب ایرانی قرار است فعالیت داشته باشیم. من شک ندارم که این رویداد با قدرت و متفاوت برگزار خواهد شد. امیدوارم که گام نخست ما برای حضور منسجم در بازارهای اروپایی قدمی مستحکم و ادامه‌دار باشد.


    حضور متفاوت و استاندارد
    اسفهبدی در پایان با اشاره به طراحی جذاب غرفه صمت و گسترش تجارت در نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: به شما برای حضور متفاوت و استانداردی که در نمایشگاه مطبوعات داشتید تبریک می‌گویم. بدون شک غرفه صمت یکی از زیباترین‌ها بوده و در بازدیدهایی که داشتم هنوز غرفه‌ای به زیبایی غرفه شما ندیده‌ام. این امر بهانه‌ای شد تا درباره نقش پر اهمیت اصحاب رسانه نکته‌ای را بگویم. بدون شک شما در بسط و گسترش صادرات نقش مهمی را ایفا می‌کنید. پیشرفت علم ارتباطات و اطلاع‌رسانی سریع در دنیای امروز بیانگر این مطلب بوده انعکاس اخبار درست و به موقع می‌تواند تاثیر فعالیت‌های صنعتی را دو چندان کند. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد هرچه بهتر و ارتقای کیفیت مطبوعات تخصصی در زمینه‌های اقتصادی به‌ویژه عرصه صنعت نمایشگاهی باشیم.


    فرصتی منحصربه‌فرد برای «ایتالیا»
    پیترو پیچینتتی مدیر نمایشگاه شهر رم: کشور ایران برای اثبات شروع یک دوره جدید و ورود به بازارهای جهانی از ایتالیا کار خود را آغاز و برای معرفی رسمی این حقیقت، شهر رم و نمایشگاه آن را انتخاب کرده است. به همین منظور از تاریخ 22 تا 26 نوامبر (2 تا 6 آذر 1395) نمایشگاه شهر رم میزبانی برنامه‌های معرفی ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور را برعهده خواهد داشت.
    از جمله برنامه‌های این رویداد مهم که (نمایشگاه شهر رم) با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سفارت ایتالیا در تهران هماهنگ کرده‌اند، 5 روز ملاقات‌های تجاری بین صاحبان صنایع از هر دو کشور است که این یک فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان و صاحبان صنایع ایتالیایی به منظور ملاقات با واقعیت‌های نوظهور در «دنیایی جدید» و بازاری جدید به شمار می‌رود. فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی در بازار کشور ایران وجود دارد به‌طوری‌که گفته می‌شود در ایران برای شرکت‌های اروپایی 800میلیارد دلار فرصت اقتصادی فراهم است. کشور ایران طرح ساخت 80فرودگاه و 3500 هتل جدید را که باید تا سال 2020میلادی ساخته شوند، در دست اقدام دارد، به‌علاوه در این کشور علاقه به تولیدات ساخت ایتالیا بسیار شدید است.

    شرکت‌های ایتالیایی همیشه سعی کرده‌اند تا حضور خود را در ایران حتی در زمان‌های نه چندان پر رونق نیز حفظ کنند و به همین دلیل است که تبادلات تجاری بین آنها هیچگاه متوقف نشده است (1/2میلیارد دلار در سال 2014میلادی). ازجمله مهم‌ترین اقلام تشکیل‌دهنده تبادلات تجاری ایتالیا – ایران عبارتند از: خدمات مهندسی مکانیک (57/9درصد)، محصولات شیمیایی (8/4درصد)، متالورژی و محصولات فلزی (7/7درصد)، تجهیزات الکتریکی(5/8درصد)، لاستیک، پلاستیک، مصالح ساختمانی (5/3درصد)، صنعت داروسازی (4درصد) و سایر کالاها (10/9درصد). هدف اصلی ما، ایجاد ارتباط بین شرکت‌های ایتالیایی با واقعیت‌هایی که درآن توسعه و رونق اقتصادی وجود دارد است.

    کشور ایران دارای 80میلیون نفر جمعیت است که 40درصد آن را نیز جوانان تشکیل می‌دهد. ایران سرزمینی با سواد، بزرگترین تولیدکننده نفت، گاز طبیعی، تولیدات پتروشیمی، همچنین صنایع باغداری و غذایی است که از ظرفیت‌های بزرگ و قابل توسعه در بخش گردشگری نیز برخوردار است. ایتالیا هم دارای یک ارتباط عمیق و تاریخی با کشور ایران است و انتخاب شهر رم برای این رویداد تاریخی، تاییدی بر این واقعیت به‌شمار می‌رود که این خود می‌تواند یک مزیت مهم برای ایجاد همکاری‌های قوی تجاری بین دو کشور ایران و ایتالیا باشد. به هر صورت سیستم نمایشگاهی ایتالیا مایل است در این رویداد نقش قوی ایفا کرده و خود را به‌عنوان یک پل برای ورود به این بازار و بازارهای دیگر مطرح کند چرا که نمایشگاه‌ها در واقع می‌توانند پاسپورتی برای جهانی‌سازی تولیدات ساخت ایران و ایتالیا باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت