مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد

لزوم ایجاد پاویونی برای خراسان جنوبی در دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان طی اسفندماه، گفت: باید پاویونی برای استان در این نمایشگاه ایجاد شود تا بتوانیم ظرفیت‌های استان را به خوبی معرفی کنیم.

لزوم ایجاد پاویونی برای خراسان جنوبی در دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس ، حسین موهبتی در جلسه کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتقاد داریم سطح مبادلات تجارت با کشورهای همسایه باید تراز باشد.

    وی با بیان اینکه اگر تنها صادرات انجام دهیم در درازمدت تنها بحث ترانزیت باقی می‌ماند و باید در این راستا نیاز بازار کشور افغانستان را بدانیم، تصریح کرد: کشور افغانستان در مقابل صادرات از استان به این کشور انتظار واردات دارد و باید دستگاه‌های متولی در این امر زیرساخت‌های لازم را برای واردات کالاهای افغانی به استان فراهم کنند.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در جلسه‌ای در استان در ارتباط با واردات 15 قلم از کالاهای افغانستان که ریسک آنها بالا بود قرار شد موضوع توسط سازمان جهاد کشاورزی بررسی شود، یادآور شد: شرایط استان خود را باید با شرایط افغانستان بسنجیم.

    موهبتی با اشاره به اینکه 95 درصد از گوشت مرغ مورد نیاز افغانستان از دیگر کشورها تامین می‌شود، افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در بخش صنعت طیور ظرفیت بسیار خوبی دارد این بازار می‌تواند یک بازار مهم برای این بخش باشد و اگر نتوانیم این بازار را به دست آوریم برای ما ضعف محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به کم بودن قیمت‌ نهادهای طیور در کشور افغانستان گفت: می‌توانیم شرایطی ایجاد کنیم که این نهادها در خدمت بخش طیور استان قرار گیرد.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 70 درصد از گوشت مرغ تولید شده در استان مازاد بر مصرف استان است، اضافه کرد: با توجه به مرغوبیت برند گوشت مرغ تولید شده در خراسان جنوبی در حال حاضر سیستان و بلوچستان بازار خوبی برای صدور مازاد تولید گوشت مرغ در استان است، اما اگر این برند گرفته شود با مشکل مواجه می‌شویم و بنابراین باید بازار جدیدی را برای این مازاد تولید تعریف کنیم.

    موهبتی ادامه داد: برای برقراری تعادل در قیمت کاه مورد نیاز در واحدهای پرورش دام استان می‌توانیم از کاه موجود در افغانستان استفاده کنیم.

    وی با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان از 11 تا 14 اسفندماه سال جاری، گفت: در مورد این نمایشگاه می‌توانیم بسیار فعال ظاهر شویم و اگر بخواهیم بازارهای هدف خود را شناسایی و ظرفیت‌های استان را معرفی کنیم بهترین اقدام شرکت در این گونه نمایشگاه‌ها است.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نباید برنامه‌های ما در این رابطه کوتاه مدت باشد بلکه باید اتاق بازرگانی نگاه بلندمدتی برای توسعه صادرات داشته باشد.

    موهبتی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته سیاست‌های کلی را دنبال و در زیرمجموعه آن برنامه‌های بلندمدت و همچنین در زیرمجموعه این برنامه‌ها، برنامه‌های کوتاه‌ مدتی را تعریف می‌کنند، گفت: به محض مصوب شدن برنامه ششم توسعه می‌توانیم برای استان خود برنامه پنج ساله تعریف کنیم.

    وی تقویت بخش خصوصی را از برنامه‌های دولت دانست و افزود: اتاق بازرگانی و اتاق تعاون می‌توانند ذر بحث نمایشگاهی که در کشور افغانستان برپا می‌شود بسیار فعال باشند.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: باید پاویونی برای خراسان جنوبی در این نمایشگاه ایجاد شود تا هزینه غرفه‌داران استان کاهش یابد و همچنین بستر حضور دستگاه‌های متولی بخش اقتصاد و کارشناسان اقتصادی استان در این نمایشگاه باید فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت