پایان یک نمایشگاه تخصصی کتاب‌ که مهجور برگزار شد

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه تخصصی کتاب های هنری در حالی به پایان رسید که نسبت به سال گذشته با استقبال کمتری مواجه شد.

پایان یک نمایشگاه تخصصی کتاب‌ که مهجور برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های هنری در حالی به پایان رسید که نسبت به سال گذشته با استقبال کمتری مواجه شد. در این دوره از نمایشگاه 26 ناشر تخصصی از جمله موسسه‌ ‌متن، نشر پیکره، کتاب ‌بیهق، کتاب ‌آبان، سمت، انتشارات خانه هنرمندان، افراز، برگ ‌نگار، علمی‌ فرهنگی، هرمس، میردشتی، فخراکیا، روزنه ‌کار و... حضور داشتند و همچنین بیش از 40 ناشر مهمان این نمایشگاه بودند.

    مدیر «انتشارات پیکره»: امسال نمایشگاه بسیار مظلوم واقع شد
    محمد حسن حامدی مدیر «انتشارات پیکره» پیرامون این دوره از نمایشگاه گفت: به دلیل اینکه در این دوره ناشران مهمی چون انتشارات نظر شرکت نداشتند؛ این نوبت کمرنگ تر از دوره قبل برگزار شد. از طرفی تبلیغات گسترده ای هم انجام نشد تا مردم از چنین نمایشگاهی مطلع شوند.

    وی ادامه داد: قرار بر این بود که نمایشگاه با تبلیغات و هماهنگی گسترده‌تری صورت گیرد تا هم دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند و هم وزارت ارشاد رایزنی‌هایی را مبنی بر خرید و مواردی از این دست انجام دهد اما به جهت اهمال کاری این جریان جلوه‌ای پیدا نکرد و بسیار مظلوم واقع شد.

    مدیر «انتشارات پیکره» افزود: مثلا در دوره گذشته دانشجویان و علاقه مندان هنر از این نمایشگاه و تخفیفاتش مطلع شده بودند و در روزهای پایانی استقبال خوبی از نمایشگاه صورت گرفت ولی امسال آن ده روز به 5 روز تحلیل یافت و رونقی هم نداشت.

    حامدی در ادامه پیرامون حضور انتشارات پیکره در این دوره از نمایشگاه تصریح کرد: انتشارات ما حدودا با 53 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شد. سلسله کتاب‌هایی به نام «گلستان هنر» که پیش از این در 18 نوبت چاپ شده بود و دو کتاب جدید از این مجموعه با عنوان‌های «خاندان وراق غزنوی» اثر کیانوش معتقدی و «خلیل الله پادشاه قلم» که توسط دکتر حمید رضا قلیچ خانی نگاشته شده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود آنکه نمایشگاه بازدید کننده و فروشی نداشت اما ما خود را ملزم می دانیم که جهت معرفی هر چه بیشتر انتشاراتمان؛ در چنین نمایشگاه هایی شرکت کنیم هر چند که دراینباره توفیق چندانی هم نصیبمان نشد.

    مدیر داخلی «انتشارات بیهق کتاب»:تخفیف‌های نمایشگاه، آن طور که عنوان شده بود؛ نبود
    مهدی صادقی مدیر داخلی «انتشارات بیهق کتاب» نیز در خصوص دومین نمایشگاه تخصصی کتاب های هنری اظهار داشت: با وجود آنکه دو سال از برگزاری این نمایشگاه می‌گذرد ولی هنوز استقبال خوبی از آن نشده است. مهمترین علت آن هم تبلیغات است که در حد بسیار محدودی صورت گرفت.

    وی افزود: در این راستا تبلیغات نقش بسزایی داشته و به اعتقاد من یک ماه پیش از شروع نمایشگاه باید تبلیغات آن صورت گیرد. نکته دیگری که گفتن آن را لازم می دانم این است که تخفیف‌های نمایشگاه هم آن طور که عنوان شده بود؛ نبود!

    صادقی در پایان پیرامون حضور انتشارات بیهق کتاب در این دوره از نمایشگاه خاطرنشان کرد: ما حدودا با 300 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شدیم و کتاب های جدیدی که در این نمایشگاه عرضه شد؛ چند کتاب از دکتر حسین یاوری با عناوین؛ «بررسی جایگاه نماد فرشته در آثار نگارگری ایرانی»، «شیشه و تجلی نور و رنگ، هم نشینی نور رنگ و شیشه»، «بررسی نقش و جایگاه خورشید در فرهنگ، هنر و اعتقادات» و «کارت بافی هنری به قدمت تاریخ نساجی» بود. همچنین کتاب «آن سوی پرده» اثر شهاب حبیبی که مجموعه تصاویری از پشت صحنه شاهکارهای تاریخ سینمای جهان از کلاسیک تا مدرن است و «مدیریت رنگ و کنترل کیفیت» ترجمه کیهان ولی نژاد؛ استاد دانشگاه شیراز از دیگر کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت