صبح امروز ؛

گشایش نمایشگاه اختصاصی ایران در رم با حضور بیش از ۱۱۰ شرکت ایرانی

عصر نمایشگاه- «محمد رضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معادن و تجارت صبح امروز سه شنبه برای شرکت در مراسم گشایش نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا وارد رم شد تا ۱۱۰ شرکت ایرانی، توانمندی ها و ظرفیت های خود را در این نمایشگاه به شرکت های ایتالیایی و مردم این کشور عرصه کنند.

گشایش نمایشگاه اختصاصی ایران در رم با حضور بیش از ۱۱۰ شرکت ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا از امروز در محل نمایشگاه بین المللی رم گشایش می یابد و تا روز شنبه 26 نوامبر (6 آذر) ادامه خواهد داشت. نمایشگاه اختصاصی ایران با حضور 110 شرکت در فضایی به مساحت هفت هزار متر مربع برگزار می شود و قرار است در چارچوب آن مذاکرات دوجانبه ای با 200 شرکت ایتالیایی علاقه مند به کار با ایران انجام شود.

    در مراسم گشایش این نمایشگاه که ساعاتی دیگر در محل نمایشگاه رم برگزار خواهد شد، علاوه بر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، جهانبخش مظفر سفیر ایران در ایتالیا، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنایع معادن و تجارت و رئیس شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، 'انریکو زانتی' معاون وزیر اقتصاد ایتالیا، 'گوئیدو فابیانی' مشاور وزیر توسعه اقتصادی و فعایت های تولیدی استان لاتزیو ایتالیا، سید حسین میرزا فرجویان معاون مدیر شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران، 'روزاریو الساندرلو' رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران و شماری دیگر از مقامات ایتالیایی حضور خواهند داشت.

    در این نمایشگاه همچنین ابتکارعمل های فرهنگی به موازات نمایشگاه اختصاصی ایران در رم برگزار خواهد شد و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مقامات ایتالیایی در این نمایشگاه نشانه دیگری از اهمیت آن به شمار می آید. ارزش بازار ایران برای صنایع اروپایی بیش از 800 میلیارد دلار است.

    از جمله برنامه های این رویداد مهم که با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سفارت ایتالیا برگزار می شود، پنج روز ملاقات های تجاری بین صاحبان صنایع هر دو کشور است که این یک فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان و صاحبان صنایع ایتالیایی به منظور مواجهه با واقعیت های نوظهور در 'دنیایی جدید' بشمار می رود.

    در این نمایشگاه شرکت های ایتالیایی علاقه مند می توانند از طریق ملاقات های تجاری (B2B) با نمایندگان شرکت های مهم ایرانی آشنا شوند.
    برگزاری این رویداد در نمایشگاه شهر رم برای ایران فرصت منحصر به فردی خواهد بود تا از این طریق توانمندی ها و ظرفیت های خود را به شرکت های ایتالیایی و فرهنگ کهن چند قومی و جذاب خود را به تمام مردم ایتالیا معرفی کند.

    در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کالاهای ایرانی، تا 25 نوامبر (5 آذر) یک گالری عکس بنام 'Journey in Teheran'، از روز 22 تا 25 نوامبر یک برنامه آموزشی برای کودکان از 11 تا 13 سال و از روز 23 تا 25 نوامبر یک جشنواره غذای ایرانی برگزار می شود و شب ها نیز شاهکارهای سینمای ایران اکران خواهند شد.
    ورود به این نمایشگاه کاملا رایگان است که خود فرصت بزرگی برای علاقه مندان به ایران و آنها که در نمایشگاه اکسپو میلان از غرفه ایران بازدید کرده بودند و می خواهند این کشور را بهتر بشناسند، محسوب می شود.

    برگزاری نمایشگاه ایران در رسانه ها و خبرگزاری های ایتالیایی نیز بازتاب داشته است. خبرگزاری 'آنسامد' در گزارشی با عنوان 'نمایشگاه رم، بیش از 100 شرکت ایرانی بهترین دستاوردهای خود را معرفی می کنند، برای اولین بار از سال 1979 تا کنون ، تجارت، فرهنگ، موسیقی و گردشگری' نوشت: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی سال 1979، کشور ایران خود را به بازار سرمایه گذاران ایتالیایی همانند کشوری با یک کارت ویزیت که در برگیرنده بیش از 100 بنگاه تجاری – اقتصادی است معرفی می کند.

    طی روزهای 22 الی 26 نوامبر به مدت 5 روز شرکت های ایرانی از بخش های صنعتی و پتروشیمی گرفته تا صنایع دستی و گردشگری در رم حضور یافته و ملاقات های تجاری و برنامه های فرهنگی انجام خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت