رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم

عصر نمایشگاه: ایران برای توسعه کسب‌وکار خود به اجرای برجام محدود نشد و دیروز نخستین نمایشگاه اختصاصی خود را در رم ایتالیا با حضور مقام‌های ایرانی، ایتالیایی و سایر کشورهای اروپایی برگزار کرد.

رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم
  • رایزنی صنعتگران ایرانی در نمایشگاه رم

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روزنامه صمت، اشتیاق برای همکاری با شرکت‌های ایرانی چنان فضای مطلوبی ایجاد کرده که بیشتر رسانه‌های ایتالیایی به این مقوله پرداخته‌اند. در آیین گشایش نمایشگاه اختصاصی ایران در رم محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، کالنده وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، جعفر سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیترو پیچینتی مدیرعامل نمایشگاه‌های ایران در رم به همراه سفیر ایران و چند سفیر کشور اروپایی حضور داشتند.
صنعتگران ایتالیایی توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در ایران دارند
مسعود محمدی، رییس اداره نظارت و راهبری شرکت‌های ایدرو و مدیرعامل شرکت آریا تایر هامون در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در شهر رم گفت: با توجه به توسعه سیاسی و ارتباط با کشورهای اروپایی بعد از برجام رویکرد و استقبال بهتری را در جهت سرمایه‌گذاری داخلی می‌بینیم. در نمایشگاه بیشتر سوالات درباره قوانین داخل کشور است و ایدرو به‌عنوان سازمان توسعه‌ای برای انجام این امر مورد وثوق شرکت‌های بین‌المللی است. محمدی درباره شرکت آریا تایر زابل نیز گفت: در این نمایشگاه به دنبال شناخت و جذب سرمایه‌گذار خارجی برای این موضوع هستیم. وی با اشاره به توجه خاص وزیر صنعت، معدن و تجارت به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این کارخانه و دستور ریاست هیات عامل ایدرو بر پیگیری و بروزرسانی امور عقب‌افتاده و همچنین تهیه طرح فوری راه‌اندازی شرکت آریا تایر هامون گفت: ان‌شاالله با این توجهات تا دوسال آینده این موضوع انجام خواهد شد.

ایدرو برای جذب سرمایه‌گذار در 5 بخش به رم رفت
مجتبی نظری، مدیر ارتباطات ایدرو نیز به صمت گفت: ایدرو با هدف جذب سرمایه‌گذار و همکاری در بخش‌هایی همچون نفت و گاز، صنایع سنگین، الیاف مصنوعی، قطعات پیشرفته خودرو، ماشین‌آلات صنعتی و... در نمایشگاه اختصاصی در رم حضور دارد.
وی با بیان اینکه ایران در قالب شرکت نیک‌گستر همکاری نزدیکی با شرکت‌های ایتالیایی در تولید و عرضه محصولات صنعتی دارد، افزود: شرکت نیک‌گستر با سهم 35درصد ایتالیا، 45درصد آلمان و 20درصد ایدرو به نمایندگی از ایران فعالیت خود را شروع کرده و ضمن اینکه در تولیدات صنعتی نقش مهمی ایفا خواهد کرد می‌تواند رابط شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی باشد.
وی اظهار امیدواری کرد در حاشیه این نمایشگاه مذاکراتی با شرکت‌های ایتالیایی انجام شود تا ضمن جذب سرمایه‌گذار برای ایران بتوانیم در بخش تجاری نیز تفاهمات خوبی شکل دهیم. محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در رم در پاسخ به سوال روزنامه‌نگار ایتالیایی درباره دلایل انتخاب رم برای میزبانی این نمایشگاه گفت: روابط فرهنگی و اقتصادی ایران با ایتالیا قبل و بعد از انقلاب گسترده بوده و همین موضوع انگیزه‌ای برای برگزاری نمایشگاه در ایتالیا بود.
کارلو کالنده، وزیر توسعه و اقتصاد ایتالیا نیز در پاسخ به سوالی درباره دلایل تعامل مناسب با ایران در سال‌های اخیر تا جایی که شرکت‌های ایتالیایی در سال 1394 نزدیک به یک‌میلیارد و 200میلیون دلار با ایران همکاری داشته‌اند، گفت: این امکان در سال گذشته وجود داشت تا سطح همکاری با ایران به 7 میلیارد دلار برسد.
وی ادامه داد: روابط اقتصادی ایران و ایتالیا در هیچ برهه‌ای از زمان قطع نشده و شاید بهترین خبر در سال گذشته گشایش دوباره همکاری اقتصادی با ایران بود زیرا می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان، مبادلات بانکی را از سربگیریم.

نعمت‌زاده درباره سابقه همکاری با ایتالیا نیز گفت: شرکت‌های ایتالیایی در همکاری‌های نفتی به‌ویژه در فازهای 4 و 5 عسلویه که شرکت «آنی» فعال بوده سابقه خوبی داشته‌اند و امروزه نیز یک شرکت تولیدکننده شیرآلات صنعتی به ایران آمده و همکاری مشترکی را آغاز کرده و با توجه به اینکه ایران می‌تواند هاب منطقه‌ای باشد و به ذخایر خوبی از نفت و گاز دسترسی دارد این همکاری‌ها می‌تواند مزایای زیادی ایجاد کند.
کالنده نیز در ادامه این گفت‌وگوی رودررو با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: توافق با ایران یکی از مهم‌ترین اقدامات است. با این حال باید گشایش‌ها و همکاری‌های بیشتری انجام شود چراکه راه بازگشت به عقب نداریم بنابراین با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران درباره پیوستن به سازمان تجارت جهانی صحبت کردیم زیرا معتقدیم کلید توسعه همکاری‌های بین‌المللی، تعمیق روابط است.
لورنزو تاگ لیاوانتی، رییس اتاق بازرگانی رم نیز گفت: از طرف 550 کشور ایتالیایی به شما تبریک می‌گوییم که رم را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کرده‌اید زیرا موقعیت ایران برای کشورهای منطقه مدیترانه بسیار بااهمیت است و با توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی به تعمیق روابط کمک می‌کند و ایران و ایتالیا می‌توانند در این مسیر گام‌های بزرگی بردارند.
گودیو فابیانی، مشاور اقتصادی استاندار لاتزیو نیز گفت: به همه مهمانان تضمین آغاز و برقراری رابطه اقتصادی با ایران را می‌دهیم و به‌عنوان تشکیلات استانی با امکاناتی که وزیر ایتالیا فراهم خواهد کرد همکاری‌ها را توسعه خواهیم داد. وزیر توسعه و اقتصاد ایتالیا گفت: با کشوری در ارتباط هستیم که در صد سال اخیر در مسیر توسعه گام‌های بزرگی برداشته است.
سیدحسین ضفرجویان، مدیر نمایشگاه اختصاصی ایران در رم نیز درباره جزییات این رویداد گفت: بستر این نمایشگاه مذاکرات رودررو است به همین دلیل به کمک اتاق‌های بازرگانی ایتالیا از تاجران این کشور دعوت شده است همچنین به تمام سفارتخانه‌های اروپایی دعوتنامه ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال خوبی که از این نمایشگاه شده تفاهم‌های خوبی بین شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی شکل خواهد گرفت چراکه از تمام شرکت‌هایی که تولیدات مشابه شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه دارند دعوت شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از 250 شرکت باشند. او با اشاره به وسعت 16هزار متری نمایشگاه اختصاصی ایران در رم افزود: فضای غرفه 6هزار متر است که قرارداد ایران برای پرداخت هزینه‌ها، فضای 2400 متری است. حال با توجه به اینکه این نمایشگاه اختصاصی بعد از انقلاب بزرگترین رویدادی است که در اروپا برگزار شده بی‌شک بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت