سفیر ایتالیا در ایران بیان کرد

برپایی نمایشگاه به دلیل ادامه سیاست‌های گسترده تجاری با ایران

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه اختصاصی ایتالیا در ایران با موضوع معماری و دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از رویدادهای خبرساز سایت تهران این روزها درحال برگزاری است.

برپایی نمایشگاه به دلیل ادامه سیاست‌های گسترده تجاری با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از صمت ،حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، «ماورا کنچیاتوری» سفیر ایتالیا در ایران و «دبورا سراچیانی» نماینده دولت و استاندار ونیز مهم‌ترین چهره‌هایی بودند که در این روزها از نمایشگاه بازدید کردند.
    در این نمایشگاه، شرکت‌های مختلف ایتالیایی جدیدترین توانمندی‌های خود در حوزه‌های معماری داخلی، معماری شهرسازی، نماهای ساختمانی، طراحی، مشاوره و دکوراسیون داخلی را ارائه کرده‌اند.
    ماورا کنچیاتوری سفیر ایتالیا در ایران و یکی از چهره‌های شناخته‌شده خانواده بزرگ نمایشگاهی، در سخنرانی کوتاه خود اظهار کرد: مثل همیشه از بودن در کنار ایران بسیار خوشحالیم.
    این نمایشگاه ادامه سیاست‌های گسترده تجاری ما در ایران است و سعی کردیم نسبت به دوره نخست آن که در سال 93 برگزار شد از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. وی ادامه داد: در دوره نخست ارتباط بسیار خوبی بین ایران و ایتالیا برقرار شد و امسال هر دو کشور نشان داده‌ایم که پیمان برادری ایران و ایتالیا ناگسستنی است. من معتقد هستم که برگزاری این نمایشگاه نمادی از همکاری‌های سودآور دوجانبه است. ایتالیا از جمله کشورهایی بود که در دوران تحریم‌ها، روابط خود را با ایران حفظ کرد. بنابراین می‌توانم به جرات بگویم که کشور ما بزرگترین شریک ایران در اروپاست. سفیر ایتالیا در ایران افزود: مفتخریم از اینکه آقای روحانی، رییس‌جمهوری ایران مقصد نخستین سفر اروپایی خود را ایتالیا انتخاب کرد که این سفر بسیار برای ما باارزش است. سفر روحانی به ایتالیا برای نوامبر 2015 برنامه‌ریزی شده بود که به دلایلی به تاخیر افتاد. در این سفر، هیاتی سیاسی و اقتصادی روحانی را همراهی خواهند کرد.

    گفتنی است در این نمایشگاه شرکت‌های تولیدی و خدماتی ایتالیایی به همراه هیات معماری و اتاق‌های بازرگانی منطقه‌ای ایتالیا در فضایی به مساحت بیش از 2 هزار و900 متر مربع حضور دارند تا در زمینه خدمات فنی مهندسی و شرکت‌های ساختمانی برای سرمایه‌گذاری مشترک (هتل‌سازی، ساخت فضاهای شهری، معماری و دکوراسیون داخلی)، مبلمان و تجهیزات اداری و منزل، تجهیزات آشپزخانه، حمام، در و پنجره و... دستاوردهای خود را برای بازدید متخصصان و علاقه‌مندان در معرض نمایش بگذارند.

    سال گذشته بیش از 50 شرکت ایتالیایی، آخرین دستاوردها، طرح‌ها، توانمندی‌ها، محصولات و تولیدات خود را در فضایی افزون‌بر هزار و 200 متر مربع در نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه کرده بودند. یکی از انتقادات اصلی به این رویداد که البته امسال نیز مطرح است، برگزاری همزمان آن با نمایشگاه تخصصی میدکس با موضوع معماری و دکوراسیون داخلی است که به عقیده برخی کارشناسان ادامه این روند در سال‌های آینده به نفع صنعت نمایشگاهی نخواهد بود.
    حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز درباره این نمایشگاه گفت: ارتباط ایران با ایتالیا همواره دوستانه بوده و ما خوشحالیم که برای بار دوم میزبان نمایشگاهی این کشور هستیم. امسال 146 هیات تجاری از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند که از نظر تعداد اعضا، ایتالیا با 380 نفر در رتبه نخست قرار دارد. حجم تجارت ایران و ایتالیا در سال‌های گذشته تا 7 میلیارد دلار هم رسیده بود که امیدواریم در آینده، بیش از این افزایش یابد.
    وی افزود: ما همزمان با نمایشگاه اختصاصی ایتالیا در ایران 3 رویداد تخصصی دیگر را نیز درحال برپایی داریم که یکی از آنها ششمین نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی است.
    از همه شما دعوت می‌کنم تا از این نمایشگاه نیز دیدن کنید چراکه فعالان صنعتی ایران در زمینه طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی دانش و استعداد بسیار زیادی دارند و به‌طور قطع این بازدیدها می‌تواند به هم‌افزایی بین دو کشور کمک کند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: انواع تولیدات و طرح‌های مرتبط با معماری شهری، معماری داخلی، ساختمان‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری و مسکونی، دکوراسیون داخلی، تجهیزات دکوراسیون‌ها، انواع پوشش‌های تزئینی، دیوارپوش، لوازم ویژه دکوراسیون و تزئین ساختمان، انواع کالاها همچون مبلمان خانگی، اداری، ورزشی و تفریحی، انواع صندلی‌ها و... از جمله محصولات ارائه شده در این نمایشگاه هستند. همچنین دبورا سراچیانی، نماینده هیات دولت ایتالیا به عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه بعد از بازدید از بخش‌های مختلف و صحبت با غرفه‌داران به خبرنگاران گفت: نمایشگاه اختصاصی ایتالیا در خاک ایران نشان می‌دهد ما ظرفیت‌های بسیاری برای ارتباط صنعتی با ایران داریم.
    گفتنی است که دوره نخست نمایشگاه اختصاصی ایتالیا نیز به‌طور تقریبی با زمینه معماری همراه بود و در آن انواع تولیدات و طرح‌های مرتبط با معماری شهری، معماری داخلی ساختمان‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری و مسکونی، دکوراسیون داخلی، تجهیزات دکوراسیون‌ها، انواع پوشش‌های تزئینی، دیوارپوش، لوازم ویژه دکوراسیون و تزئینی، انواع کالاها و تجهیزات داخلی همچون مبلمان خانگی، اداری، ورزشی و تفریحی، انواع صندلی‌ها و تجهیزات تزئینی داخلی و دیگر محصولات و طرح‌ها ارائه و به معرض نمایش گذاشته شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت