رئیس اتاق بازرگانی البرز :

اختصاص۵ میلیارد تومان برای نمایشگاه بین المللی وپایانه صادراتی البرز

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به استان البرز با اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی استان البرز موافقت شد.

اختصاص۵ میلیارد تومان برای نمایشگاه بین المللی وپایانه صادراتی البرز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رحیم بنا مولایی در سی و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که روز شنبه با حضوراستاندار و اعضای این شورا برگزار شد، افزود: کارهای مقدماتی در این زمینه از جمله ثبت شرکت و اعضا هیات مدیره انجام پذیرفته و پیش بینی می شود در سال آتی شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.
    وی اظهار کرد: با تخصیص فاز اول این بودجه توسط سازمان برنامه بودجه به هیات مدیره این شرکت مقدمات این طرح اماده و سال 96 اجرایی خواهد شد.
    بنا مولایی پیشنهاد کرد: تا زمان راه اندازی این شرکت سایر نمایشگاه ها می تواند زیر نظر این شرکت ساماندهی و برگزار شوند.
    رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به سرشماری انجام شده در سطح کشور اظهار کرد: این فرصت مناسبی است تا سرانه مصرف نیز بر اساس آمار صحیح مشخص شود تا نیازمندی بخش خصوصی به آمار صحیح به ویژه در صادرات و واردات محصولات تامین شود.
    وی اظهار کرد: برخی موافقت نامه اصولی و پروانه تولید برای انواع محصولات بدون توجه به عرضه و تقاضا و بدون کمترین توجه به سرانه مصرف کشور صادر می شود که این امر مهم نیازمند برنامه ریزی صحیح است.
    وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به شرکت توسعه صادرات استان گفت: این شرکت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات استان برنامه ریزی شده است.
    رئیس اتاق بازرگانی البرز یکی از ویژگیهای تاسیس شرکت توسعه صادرات استان البرز را ریشه یابی موانع موجود در مسیر توسعه صادرات عنوان کرد.
    بنا مولایی همچنین با اشاره به اینکه استان البرز تنها استان کشور است که از فرودگاه هواپیمایی باربری( cargo) برخوردار می باشد گفت: با موافقت های که دولت تدبیر و امید در زمینه مشوق های صادراتی علام کرده با راه اندازی این فرودگاه توسعه در حد انتظار صادرت استان را در پی خواهد داشت.
    رئیس اتاق بازرگانی البرز همچنین با اشاره به مهمترین اقدام اتاق البرز در سال جاری گفت: طبق ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق ها موظف به ایجاد تشکل های فعال در حوزه اقتصادی و ساماندهی تشکل های موجود هستند.
    بنا مولایی افزود: این اقدام در استان البرز با راه اندازی دبیرخانه مشترک تشکل ها رخ داده است.
    وی اظهار کرد: در حال حاضر زمینه ادغام تشکل ها و همکاری بیشتر این تشکلها از سوی اتاق های بازرگانی فراهم شده است.
    رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برگزاری سومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه سال گذشته در البرز گفت: این همایش با همکاری مرکز آموزشی پژوهشی اتاق ایران، دانشگاه ها و صنایع برتر به میزبانی استان البرز برگزار شد.
    وی در ادامه به دستاوردها و تشکیل اتاق فکرهای این همایش در اتاق البرز اشاره کرد وگفت: دستاوردهای ان به چهارمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه که به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد انتقال می یابد.
    وی تاکید کرد: ارایه راهکار برای حل مشکلات صنعت، تقویت تعامل موثر بین صنعت و دانشگاه از اهداف مهم این همایش است.
    بنامولایی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی همدلی و همراهی صنعت ودانشگاه را می طلبد، اظهار کرد: اتخاذ هر گونه تصمیم برای رفع مشکل صنعت کشور بایستی با دخالت اظهار نظرها و دیدگاه های دست اندرکاران تولید و صنعت انجام پذیرد.
    وی خاطرنشان کرد: امروز تعامل صنعت و دانشگاه به ویژه برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری است و باید برای هر چه بیشتر شدن ارتباطات متقابل این بخش ها تلاش کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت