معاون استاندار مرکزی:

بیش از یک میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه کتاب استان مرکزی به فروش رسید

عصر نمایشگاه- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی از فروش ۱ میلیارد و ۷۱۳میلیون ریالی نمایشگاه کتاب استان مرکزی ظرف ۵روز نخست خبر داد.

بیش از یک میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه کتاب استان مرکزی به فروش رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، ظفر افشون صبح امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب استان مرکزی در اراک که باحضور جمعی از مدیران کل استانداری مرکزی انجام شد با اشاره به ارزیابی این نمایشگاه اظهار داشت: دربازدیدی که از نمایشگاه کتاب اراک داشتیم شاهد استقبال پرشور مردم از این نمایشگاه بودیم که نشانگر سبقه فرهنگی این استان و مردم آن دارد.

    وی افزود: مسئولان نمایشگاه اذعان داشتند که این استقبال بی سابقه بوده به طوریکه بیش از 1میلیارد و 713میلیون ریال در مدت 5روز برپایی نمایشگاه کتاب خرید شده است.

    افشون تصریح کرد: این جای امیدواری است که مردم به کتاب رو آورده اند البته دولت تسهیلات خوبی به متقاضیان خرید کتاب ارائه کرد، به طوری که حدود 40درصد تخفیف برای کتاب‌ها در نظر گرفته شده است.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است و کشور تاریخی ما ایران اسلامی نیز از قدیم الایام تاکنون با داشتن تمدنی چندهزارساله و مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد دول و ملل دیگر بوده است.

    افشون بیان کرد: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

    وی ادامه داد: در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مسئله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند.

    افشون خاطرنشان کرد: یکى دیگر از راهکارهای ترویج کتابخوانی آن است که، برنامه‌هاى مطالعاتى براى اقشار مختلف جامعه در مدارس، دانشگاه، مساجد و منازل در نظر گرفته شود تا به مدد آن بتوان  جوان ها و نوجوان ها را به کتابخوانى تشویق کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت