مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ؛

فروش ۵۰۰ میلیون تومانی صنایع دستی و تولیدات هنری در دومین نمایشگاه منطقه‎ای صنایع دستی شرق کشور

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از فروش ۵۰۰ میلیون تومانی صنایع دستی و تولیدات هنری در دومین نمایشگاه منطقه‎ای صنایع دستی شرق کشور خبر داد.

فروش ۵۰۰ میلیون تومانی صنایع دستی و تولیدات هنری در دومین نمایشگاه منطقه‎ای صنایع دستی شرق کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، حسن رمضانی صبح امروز در نشست خبری، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و همکاری رسانه‌های استان از تولید 102 خبر در دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای شرق کشور خبر داد و اظهار داشت: آنچه که در این نمایشگاه اتفاق افتاد محصول تلاش هنرمندان، صنعتگران و تشکل‌های متعدد بر حوزه صنایع دستی بود

    وی به برگزاری نمایشگاه مذکور اشاره کرد و اعلام کرد: از مهم‌ترین مزیت‌های نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای شرق کشور چگونگی آشنا شدن تولیدکنندگان با عرضه و فعالیت در بازار است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: همنشینی صنعتگر و تولیدکننده باعث ایجاد تبادل نظر میان این دو شده و همچنین برگزاری نمایشگاه به صورت استانی سبب می‌شود که افراد از تجربیات سایر استان‌ها نیز استفاده کنند.

    رمضانی از وجود 105 غرفه در نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای شرق کشور با حضور استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و همدان خبر داد و توضیح داد: از این تعداد غرفه‌ 10 غرفه مربوط به تولیدکنندگان خارج از استان و مابقی به تولیدکنندگان استان اختصاص داشت.

    وی از فروش 500 تومانی صنایع دستی و تولیدات هنری در نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور خبر داد و توضیح داد: از این مبلغ 362 میلیون تومان فروش مستقیم و مابقی فروش غیرمستقیم در قالب ثبت سفارشات است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی 4 سیاه چادر از شهرستان‌های بیرجند، خوسف، بیرجند و سرایان خبر داد و گفت: بالغ بر 50 میلیون تومان سوغات محلی در این سیاه‌چادرها به فروش رسیده است.

    رمضانی بیان داشت: عشایر از اقشار تولیدکننده در حوزه صنایع دستی و هنری هستند که به دلیل ماهیت زندگی‌شان دست بافته‌های داری نزد آنها دیر پا است از این‌رو سعی کردیم با دعوت از عشایر سه قلعه، نهبندان، بیرجند و خوسف تولیدات محلی و آداب و رسوم آنها را معرفی کنیم.

    وی به بیشترین فروش محصولات صنایع دستی و هنری در دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور اشاره کرد و افزود: بیشترین فروش در بخش بافته‌های داری و سفال و سرامیک مربوط به بیرجند و قاین، در بخش رودوزی‌های سنتی شهرستان سربیشه، زیورآلات سنتی و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بود.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان فردوس در زمینه فروش تولیدات چوبی و آثار قلم‌زنی فروش خوبی را داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین غرفه‌های برتر دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی شرق کشور به شهرستان‌های بیرجند، قاین و خوسف اختصاص یافت.

    رمضانی صنایع دستی و هنرهای دستی را از محورهای توسعه اقتصادی استان و عاملی جهت اشتغال دانست و بیان داشت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های نهفته‌ای است که با ایجاد نمایشگاه‌های مختلف می‌توانیم آنها را به مردم بشناسانیم.

    وی به تولیدات فرش در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تولید فرش از مهم‌ترین تولیدات استان بوده است که متأسفانه نقش فرش در استان کمرنگ شده و به جایی رسیده است که تولیدکننده خودش اکنون مصرف‌کننده فرش‌های ماشینی است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی مهم‌ترین مزیت‌های صنایع دستی را رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرها و کمک به صادرات کشور دانست و افزود: باید توانمندی‌های این عرصه را شکوفا کنیم تا نقاط قوت و ضعف آن دیده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت