نمایشگاه نقاشی «فصل شیدایی» در شیراز گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی «فصل شیدایی» با آثاری از فاطمه حجازی در شیراز گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی «فصل شیدایی» در شیراز گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، فاطمه حجازی عصر جمعه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه نقاشی به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه حاوی 15 اثر با عنوان فصل شیدایی است که در سبک مدرن خلق شده اند.

    وی با اشاره به اینکه این نقاشی ها در راستای جریان سیال ذهنی تکنیک ادبی خلق شده اند، افزود: با توجه به اینکه از سال 92 در مورد این سبک در حال فعالیت هستم، در پیوند با این آثار دو عنوان کتاب نیز به قلم بنده نوشته شده که یکی از این کتابها در مورد پیاده کردن این سبک ادبی در هنرهای تجسمی است.

    وی با اشاره به اینکه در نقاشی های این نمایشگاه از نمادهای قاجری استفاده شده، افزود: این موضوع بر می گردد به ضمیر ناخوادگاه و خصیصه های جریان سیال ذهن و اینکه تمایل داشتم که افق های دید را با مدرن کردن اثار قاجار متفاوت نشان دهم.

    وی گفت: بیشترین نکته ای که در این جریان مطرح است در واقع بازگشت ناخودآگاه شخص مولف، نویسنده یا نقاش به درونیات و حالت خاص است و در نهایت وقتی مخاطب رو به روی آثار قرار می گیرد تلفیقی از گذشته، آینده و نتیجه گیری نهایی را خواهد داشت که از بارزترین خصیصه های آثار مدرنیستی است.

    این نقاش با اشاره به اینکه سبک آثار مدرن است اما علائمی از آبستره و یا سمبولیسم نیز در آن دیده می شود که به خاطر تصاویر قاجار است، افزود: شاخص ترین اثر جریان سیال ذهن در ادبیات فارسی و سینما « شازده احتجاب» است که سعی کردم بازگشتی به نمادهای قاجاری داشته باشم.

    حجازی گفت: خلق این آثار حدود یکسال زمان برده و این آثار تلفیقی از عناصر مختلف است که هر کدام زمان خاصی برده است.

    وی که نقاشی را حدود یکسال است دنبال می کند، گفت:   هنرمندان خیلی مطرح و خوبی داریم اما فضا به شکلی رقم خورده که هنر در اختیار ویا تحت اطلاع قشر خاصی است و عموم استقبال کمتری می کنند اما باید این فرهنگسازی ایجاد شود که عامه مردم گالری ها ورویدادهای هنری را دنبال کنند اما در شیراز مردم آشنایی بیشتری با انواع هنر دارند اما این پتانسیل وجود دارد که بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این راستا رسانه ها می توانند تعمنل بیشتری با گالری ها داشته باشند.

    وی با اشاره به کیفیت آموزش در حوزه هنر نیز گفت: کسانی که واقعا طالب هنر باشند هم اساتید خوب در اختیار دارند و هم فضای متنوع وجود داند و چالشی در این این مرحله احساس نمی شود.

    این نمایشگاه در گالری جم واقع در میدان ابوالکلام دائر شده  و تا یکم دی ماه از ساعت 16 الی 20 ادامه دارد.

    فاطمه حسینی متولد 1367 و دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر و کارشناسی گرافیک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت