بی ام و رابط هولوگرامش را در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند

عصر نمایشگاه- بی‌ام‌و سیستم مبتنی بر ژست‌های حرکتی جدید خود را که از یک نمایشگر هولوگرام بهره می‌برد، در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ به نمایش خواهد گذاشت.

بی ام و رابط هولوگرامش را در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از زومیت، در حال حاضر شرکت بی‌ام‌و با سیستم کنترل مبتنی بر ژست‌های حرکتی خود که برای نخستین بار آن را با مدل 2016 از خودروهای سری 7 به نمایش گذاشت، حرف اول را در حوزه‌‌ی فناوری‌های مرتبط با خودرو می‌زند. به موجب سیستم یاد شده، امکان اجرای دستورهای ساده‌ای از طریق ژست‌های حرکتی انگشت فراهم می‌شود.

بی‌ام‌و در جریان نمایشگاه CES 2016، نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ای از این سیستم را با نام AirTouch‌ به نمایش گذاشت؛ این سیستم در حقیقت عملکردی مشابه گوشی‌ هوشمندتان دارد، با این تفاوت که برای اجرای فرامین، نیازی به لمس هیچ سطحی وجود ندارد. در حقیقت دستورهای مختلف در فضا به نمایش درمی‌‌آیند و سنسورهای متعددی حرکات دست شما را شناسایی می‌کنند.

اما اکنون بی‌ام‌و پیش از آغاز نمایشگاه CES 2017، پیش‌نمایشی از سیستم کنترل ژست‌های حرکتی پیشرفته‌ای موسوم به HoloActiveTouch‌ به نمایش گذاشته است که در واقع ترکیبی از سیستم پیشین AirTouch با یک نمایشگر هولوگرام‌گونه‌ است؛ این نمایشگر که به‌طور معمول مجموعه‌ای از منوهای مجازی را به نمایش می‌گذارد، بالای کنسول میانی ظاهر می‌شود.

در این مرحله راننده می‌تواند از طریق حرکات دست خود با این نمایشگر تعامل داشته باشد و بدین ترتیب دستورهای مورد نظر خود را وارد کند. یک دوربین حرکات دست راننده و به‌خصوص موقعیت نوک انگشتان وی را تشخیص می‌دهد. به‌محض آنکه نوک یکی از انگشتان راننده، با یکی از آپشن‌های منوی مجازی تماس پیدا می‌کند، یک پالس ایجاد می‌شود و در پی آن عملکرد مورد نظر فعال می‌شود. بی‌ام‌و اعلام کرده است که در این حالت راننده حتی یک بازخورد لامسه‌ای را حس می‌کند تا بدین ترتیب، متوجه فعال شدن عملکرد مورد نظر شود.

بی‌ام‌و سیستم HoloActive Touch را در طرح مفهومی جدیدی به‌نام i Inside Future و در طول افتتاحیه‌ی نمایشگاه CES 2017 در تاریخ 16 دی به‌ نمایش خواهد گذاشت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت