رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر:

۱۷ سمینار آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شد

عصر نمایشگاه- رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: ۱۷ سمینار آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شد.

۱۷ سمینار آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، رضا آذین با اشاره به برگزاری هفته نانو فناوری استان بوشهر با همکای ستاد ویژه نانو فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی استان اظهار داشت: هفته نانو فناوری استان بوشهر، دهمین هفته استانی نانو در کشور بود که با هدف ترویج فناوری نانو در بین اقشار مختلف جامعه و در سه حوزه دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی برگزار شد.

وی  با بیان اینکه در طول هفته نانو فناوری ده ها برنامه آموزشی ترویجی در سراسر استان برگزار شد افزود: برنامه های شاخص این هفته با توجه به ظرفیت های بومی و منطقه ای استان از جمله نفت، گاز و انرژی، دریا و دریانوردی، کشاورزی، صنایع بالادستی و پایین دستی و همچنین حوزه های حیاتی و مهم مانند آب و صنایع غذایی، که در طول این هفته برنامه ریزی و اجرا شد.

وی افزود: در حوزه دانشجویی 17 سمینار آموزش فناوری نانو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، در حوزه دانش آموزی بیش از 20 سمینار ترویجی و مسابقه آموزشی با حضور حدود دو هزار دانش آموز در شهرستان های استان برگزار شد.

ایشان با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی نانو فناوری برای دانش آموزان روستایی استان گفت: با همکاری پژوهش سرای دانش آموزی شهید خوشبخت، سمینار آموزشی نانو فناوری برای حدود 150 نفر از دانش آموزان روستاها و مناطق محروم استان که در طرح آموزشی جهادی امید حضور دارند برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر درخصوص مباحث مطرح شده در سمینارهای ترویجی نانو نیز گفت: در این سمینارها دانش آموزان و دانشجویان با جایگاه علم نانو نسبت به علوم دیگر، انواع مواد نانو ساختار و کاربردهای آنها، روش های ساخت و تولید نانو مواد، کاربرد نانو فناوری در علوم مختلف از جمله صنعت خودرو، الکترونیک، هوافضا و امنیت ملی، نساجی، صنایع بهداشتی و آرایشی، انرژی، پزشکی و داروسازی، کشاورزی و محیط زیست و خطرات بالقوه نانو تکنولوژی آشنا شدند.

آذین با اشاره به برنامه های هفته نانو در صنایع استان گفت: در طول هفته نانو فناوری استان بوشهر 11 سمینار و کارگاه آموزشی با حضور بیش از 30 مدرس از ستاد ویژه نانو فناوری ریاست جمهوری در حوزه نفت و انرژی، آب و فاضلاب، صنعت دریانوردی، کشاورزی و منابع طبیعی، صنایع غذایی، صنعت ساختمان، مدیریت پسماندهای شیمیایی، تجاری سازی پژوهش های فناوری نانو و معرفی کاربردهای نانو در صنایع مختلف در سطح صنایع و سازمان های دولتی و خصوصی استان برگزار گردید.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به دیگر برنامه های ترویجی هفته نانو فناوری استان بوشهر گفت: در طول این هفته 16 نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در دانشگاه ها و مراکز صنعتی برگزار شد و 300 نفر از برای دانش آموزان نیز مسابقات جورچین نانو شرکت کردند.

آذین یکی از دستاوردهای مهم هفته نانو استان بوشهر را تعامل سازنده دستگاه های استانی با ستاد ویژه نانو فناوری ذکر کرد و گفت: با توجه مذاکرات مسئولین ستاد نانو و سازمان های استانی، این ستاد موافقت خود را برای حمایت از پروژه‌های استانی در حوزه دریانوردی، آب و فاضلاب و نفت، گاز و انرژی اعلام کرده است و ان‌شاءالله اتفاقات خوب و تأثیرگذاری در این زمینه خواهد افتاد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت