نمایشگاه نقاشی دیار کهن لاهیجان مورد استقبال شهروندان قرار گرفت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گروهی نقاشی لاهیجان تحت عنوان دیار کهن که از سوی هنرجویان آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان لاهیجان برگزار شده مورد استقبال شهروندان شرق گیلان قرار گرفت.

نمایشگاه نقاشی دیار کهن لاهیجان مورد استقبال شهروندان قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه از روز پنجشنبه به مدت یک هفته درگالری استاد حسین محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان افتتاح شده است و مورد استقبال گرم مردم فرهنگ دوست قرار گرفته است.
نمایشگاه دیار کهن اولین نمایشگاه آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان لاهیجان در این شهر محسوب می شود که در آن 30 اثر از هنرجویان این آموزشگاه به نمایش در آمده است .
مدیر این نمایشگاه اظهارداشت: نمایشگاه گروهی نقاشی لاهیجان دیار کهن با هدف معرفی فرهنگ و سنت ها و میراث فرهنگی شهر لاهیجان به توریست ها و گردشگران دایر شده است و قرار است در دیگر شهرهای گیلان و کشور نیز برگزار شود.
بهناز پورنگ افزود: این نمایشگاه توسط هنرجویان این آموزشگاه برای اولین بار برگزار شده است .
وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان دارای دو شعبه در تهران و در لاهیجان است و هدف آن، آموزش صحیح و توجه به کیفیت کار در روند آموزشی به هنرجویان است .
وی با اشاره به اینکه آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان لاهیجان سه سال است که فعالیت خود در این شهر آغاز کرده است ولی شعبه تهران آن بیش از 20 سال سابقه دارد ،یادآورشد: آموزش های آموزشگاه نقاشی لاهیجان در سه گروه سنی کودک ، نوجوان و بزرگسال انجام می شود.
وی یادآورشد: این آموزشگاه موفقیت هایی بدست آورده است که از جمله دو نفر از هنرجویان این آموزشگاه بنام خانم قوی پنجه و متین فکری مدرس گردشگری و مدرس طراحی هستند و خانم یاسمن نوروزنیا نیز در رشته نقاشی کودک با رنگ روغن کار می کند .
مدیرمسوول آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان لاهیجان یکی از اهداف این آموزشگاه را کارآفرینی در بین نسل جوان و ایجاد اشتغالزایی برای این شهر ذکر کرد.
خانم پورنگ تصریح کرد: کلیه هنرجویان این آموزشگاه تحت نظارت استاد امیر احدی فعالیت دارند .
وی ادامه داد: امسال به مناسبت روز جهانی صلح ، نمایشگاهی نیز از سوی شعبه تهران این آموزشگاه در برج میلاد تهران برگزار شد که در افتتاحیه آن سفرای کشور های اتریش و ویتنام شرکت داشتند و مراسم اختتامیه آن نیز با حضور سفرای کشور اندونزی و بلغارستان انجام شد که دوتن از استادان برجسته بنام حسین محجوبی اهل لاهیجان و علی اکبر صادقی دو اثر در این نمایشگاه ارایه کردند و بانوی هنرمند کشور خانم آهو نیز در این نماشگاه اثر داشتند.
وی از سرکار خانم نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی لاهیجان به خاطرفراهم کردن شرایط برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد و اظهارداشت:نمایشگاه لاهیجان با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شده است .
وی شعار کلی آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان را هنرجویان امروز ،هنرمندان فردا ذکر کرد و گفت: یکی از اهداف این آموزشگاه کشف استعدادها است و در شهرستان لاهیجان نیز علاقه مندان زیادی وجود دارند که باید از آنها حمایت کرد.
وی گفت: مردم شهر لاهیجان هنر دوست هستند و در این شهر هنرمندان بسیار ناشناخته ای وجود دارند که باید آنها را شناسایی کرد تا از استعدادهای آنها به خوبی استفاده شود.
خانم پورنگ خود از مدرسان نقاشی است ، وی همچنین مشارکت و برگزاری چندین نمایشگاه فردی و گروهی در کارنامه فعالیت های هنری خود دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت