استاندار هرمزگان:

دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان در عمان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن برگزاری دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان در شهر خصب عمان گفت: دومین نمایشگاه استان در عمان باید به شکل بهتر و قوی‌تر برگزار شود.

دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان در عمان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با بیان اینکه در زمینه تجارت خارجی رشد قابل توجهی در استان داشته ایم، اظهار داشت: میزان صادرات غیرنفتی در هرمزگان در سال جاری رشد 114 درصدی داشته که این رشد یکی از دلایل مهم کسب رتبه نخست اقتصاد مقاومتی توسط این استان بوده است.

وی بیان‌داشت: تجارت خارجی کشورمان به سمت کشورهای مختلف خارجی در حال تقویت است و در هرمزگان نیز براساس هدف‌گذاری صورت گرفته روند مثبتی داریم و امسال یک میلیارد دلار بیشتر از رقم هدف‌گذاری شده و بالغ بر هشت میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان صادر شده است.

استاندار هرمزگان خواستار برداشته‌شدن موانع توسعه صادرات غیرنفتی در هرمزگان شد و بیان‌داشت: ضمانت صادرات از مهم‌ترین اقداماتی است که باید صورت گیرد و همچنین چند نرخی بودن ارز نیز سبب می‌شود رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی کشور در بازارهای جهانی دچار افت شود و باید این مشکل را نیز حل کنیم.

جادری تصریح‌کرد: بالا بودن نرخ حمل و نقل نیز مانعی برای صادرات بوده و این مشکل در استان هرمزگان باید رفع شود.

وی با تاکید بر‌اینکه باید با تبلیغات بیشتر کالاهای ایرانی را به دنیا معرفی کنیم به سفر هیئت تجاری استان هرمزگان به کشور هند اشاره کرد و گفت: براساس تفاهمات صورت گرفته باید روابط تجاری با هند را توسعه هیم و همکاری در زمینه ساخت طلا و جواهرات و صادرات قیر و خرما از هرمزگان به هند می‌تواند زمینه مناسبی برای همکاری باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن برگزاری دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان در شهر خصب عمان، اظهار داشت: دومین نمایشگاه استان در عمان باید به شکل بهتر و قوی تری برگزار شود و در آن محصولات هرمزگان از جمله صنایع دستی و تولیدات کشاورزی را بیشتر معرفی کنیم.

جادری تصریح‌کرد: صادرات غیرنفتی قرار است جای صادرات نفتی را بگیرد و خط مقدم صادرات غیرنفتی نیز استان هرمزگان است و نیاز است کار بیشتری در این باره انجام دهیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت