مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام :

نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در سال جاری نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان است.

نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان از ایلام، علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب استان ایلام 8 تا 14 اسفند سال جاری در مرکز این استان برگزار می شود.

وی، بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری با تأکید مسئولان استان در دستور کار قرارگرفته است، افزود: در طول 24 سال گذشته سهم استان ایلام از برگزاری نمایشگاه کتاب 9 نمایشگاه بوده و تصمیم گرفته‌شده که امسال دهمین نمایشگاه کتاب استان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به کاستی‌های برگزاری نمایشگاه کتاب در سال گذشته، یادآور شد: در سال گذشته 483  ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب استان اعلام آمادگی کردند که 283 ناشر معتبر در این نمایشگاه  حضور و 39 هزار عنوان کتاب در 204 غرفه عرضه شد.

محمد نیاکان، بابیان اینکه حدود 20 غرفه برای اولین بار به‌صورت ساماندهی شده به ناشران استانی اختصاص یافت، افزود:  12 برنامه جنبی هنری و فرهنگی در حاشیه نمایشگاه سال گذشته برگزار شد و 250 میلیون  تومان فروش یارانه‌ای کتاب با 30 درصد تخفیف و 50 میلیون  فروش آزاد داشته و ظرف یک هفته 300 میلیون تومان کتاب در این نمایشگاه به فروش رفت.

وی، با اشاره به اینکه در این نمایشگاه به مدت یک هفته 40 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند، ابراز کرد: فضای فیزیکی نمایشگاه کتاب در سال گذشته کافی بود اما در شان برگزاری نمایشگاه نبود، وضعیت گرمایشی و سرمایشی مناسبی نداشت و دستگاه‌های اجرایی در دو روز اول همکاری لازم را نداشتند که با تأکید استاندار در 5 روز  باقی‌مانده در برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری لازم را به عمل آوردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی دست‌به‌دست هم دهند تا نمایشگاه بزرگ کتاب استان به‌عنوان یک رویداد فرهنگی مؤثر به نحو مطلوبی در استان برگزار شود و پیش‌بینی می‌شود که این نمایشگاه در استان بسیار خوب برگزار شود.

محمد نیاکان، با اشاره به اینکه در خصوص برگزار نمایشگاه کتاب با دستگاه‌های فرهنگی استان مکاتبه خواهد شد. گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های استان، انتظار می‌رود در اسفندماه سال جاری فضای استان به مدت یک هفته از نور کتاب روشن شود.

 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت