مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان :

گلستان میزبان سومین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری سومین جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی استان و چهل و هفتمین نمایشگاه کشوری دراسفندماه سال جاری در گرگان خبر داد و گفت: مهلت جمع آوری آثار از ۲۰ تا ۳۰ بهمن ماه امسال تعیین شده است.

گلستان میزبان سومین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با یادآوری این که دبیرخانه جشنواره در دانشکده مائده گرگان مستقر است، افزود: ارتقا و تقویت نگاه دینی در فعالیت های مرتبط، فراهم کردن زمینه های بکارگیری و اشاعه نمادها، نشانه ها و مولفه های هویت اسلامی- ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی و هدایت بازار به سوی تولیدات داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی از جمله اهداف جشنواره است.
وی به فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی استان از دیگر اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی است.
دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان با بیان این نکته که جشنواره شامل دو بخش رقابتی طراحی و دوخت و علمی و دانشگاهی است، افزود: بخش طراحی و دوخت با محوریت و تمرکز بر تولید لباس مناسب اجتماع و چادر و پوشش سر به عنوان پوشش کاربردی و با رویکرد علمی و هنری برگزار می شود.
وی ادامه داد: در بخش علمی، دانشگاهی اساتید، دانشجویان و صاحبان علم و اندیشه می توانند مقالات و پایان نامه های خود با محور مد و طراحی لباس و گرایش های آن مانند بازاریابی، اقتصاد مقاومتی، جامعه شناسی، روانشناسی و بهداشت پوشاک، عکاسی، تصویرسازی، برندسازی و تبلیغات را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
حجت الاسلام فضیلت یادآور شد: نمایشگاه تولیدات مد و لباس جشنواره و رسانه های مرتبط با این حوزه و کارگاه های آموزشی و نشست های علمی که با حضور اساتید و مدرسین این حوزه برگزار می شود از دیگر بخش های جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی گلستان است.
وی زمان داوری آثار را یکم اسفند سال جاری اعلام کرد و گفت: کارگاه های آموزشی و نشست های علمی نیز روزهای دوم و سوم این ماه برگزار می شود.
به گفته وی؛ آئین پایانی بخش رقابتی جشنواره چهارم اسفند ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مائده برگزار می شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
      آرشیو

      دانلود با کیفیت