عضور شورای اسلامی شهر تهران :

جای «نمایشگاه مد سال» خالی است

عصر نمایشگاه- عضور شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت موضوع پوشش مبتنی بر عفاف و حجاب در جامعه و خالی بودن جای نمایشگاه مد، خواستار دائمی شدن نمایشگاه پوشاک اسلامی ایرانی شد.

جای «نمایشگاه مد سال» خالی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم، معصومه آباد با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری برای تبدیل شدن از یک نهاد صرفا خدماتی به نهادی فرهنگی اجتماعی اظهار کرد: برگزاری جشنواره تسنیم یکی از مصادیق تغییر رویکرد شهرداری تهران است چرا که از ابتدا رویکردی فرهنگی و اجتماعی داشته است.

وی تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد شهرداری از یک نهاد خدماتی و ساخت‌وساز تغییر رویکرد داده و به نهادی اجتماعی که فعالیت‌های آن توسط مردم انجام می‌شود تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه جای برگزاری نمایشگاه‌های مد سال در شهر خالی است و هر سازمان به صورت جداگانه اقدام به برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌کند گفت: از آنجایی که ما یک جامعه اسلامی هستیم و با توجه به نظام ارزش‌هایمان نمی‌توانیم مقلد و مصرف‌کننده طرح‌ها و مدل‌های پوشاک در سایر کشورها باشیم، لذا وجود یک نمایشگاه مد به عنوان یک خلأ احساس می شود.

آباد افزود: شهرداری تهران از این ظرفیت برخوردار است که مشارکت بسیاری از سازمان‌ها را در این زمینه جذب کرده و نقش تسهیل‌گری داشته باشد. برای مثال در بسیاری از برنامه‌ها، نخبگان زیادی از سطح محلات شرکت کرده و استعدادهای زیادی پیدا می‌شود که می‌توان به آن جهت صحیح داد و متناسب با فرهنگ جامعه از آن استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مسأله حجاب یک موضوع دائمی است و وجود نمایشگاه دائمی و پایدار در زمینه بسیار خوب است اضافه کرد: ما نباید برای حجاب کلیشه‌های بسته و محدود قائل باشیم که از گسترش و فراگیری جلوگیری کند، بلکه مصرف کننده باید به طیف گوناگونی از رنگ‌ها و مدل‌های ایرانی اسلامی دسترسی داشته باشد تا با سلیقه و ذائقه خود دست به انتخاب بزند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اشاره به اینکه جشنواره تسنیم در سطح محلی برگزار شده و از توانمندی و ظرفیت مردم محله در حوزه زنان استفاده می‌شود گفت: برای من نقطه چشمگیر جشنواره بخش بهترین‌ها از دوریختنی‌ها بود که با همکاری مشترک با سازمان مدیریت پسماند اجرا می‌شود.

معصومه آباد خاطرنشان کرد: از آنجایی که تولید زباله اغلب به‌وسیله خانم‌ها انجام می‌شود و تفکیک نیز با آنهاست بنابراین بالا رفتن سطح آگاهی زنان در این حوزه و تبدیل زباله ها به کالایی ارزشمند بسیار مفید است.

وی آموزش این امر به کودکان را نیز مهم دانست و گفت: می توان با آموزش و توجه به منافع مشترک با تولید محصول از پسماندها درآمد کسب کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این مسیر در پنجمین دوره جشنواره تسنیم نسبت به سالهای گذشته با قوت بیشتری ادامه می یابد.

وی با اشاره به برخی نوآوری‌ها در جشنواره تسنیم گفت: در این دوره از جشنواره تسنیم در بعضی از بخش ها نوآوری‌هایی صورت گرفته که می توان به آن به عنوان یک اقتصاد خرد خانگی نگاه کرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت