با معرفی معاون اجرایی نمایشگاه سی‌ام کتاب تهران ؛

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پا پس کشید

عصر نمایشگاه- با معرفی معاون اجرایی نمایشگاه سی‌ام کتاب تهران، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی نامه‌ای اعتراض خود را به اتاق اصناف و ارشاد اعلام داشت و عنوان کرد: ما در نمایشگاه کتاب سی‌ام نقشی نداریم!

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پا پس کشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، سی امین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با طرح واگذاری فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه کتاب تهران به تشکل‌های نشر در نمایشگاه کتاب سال 96 موافقت شد.

بر اساس طرح پیشنهادی شورای تشکل‌ها ساختار نمایشگاه حفظ شده است که متشکل از رئیس نمایشگاه، قائم مقام، معاون اجرایی و مدیران کمیته‌هاست که در این دوره مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به عنوان قائم مقام رئیس نمایشگاه فعالیت خواهد کرد و معاون اجرایی نمایشگاه از سوی تشکل‌های نشر معرفی می‌شود. از این روی مدیران کمیته‌های اجرایی و رفاهی، پشتیبانی، ناشران داخلی، ناشران بین‌الملل، تبلیغات، فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی نیز از سوی تشکل‌های نشر انتخاب خواهند شد.

موضوع واسپاری نمایشگاه کتاب تهران به تشکل‌های نشر در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفت و در پایان مصوب شد واسپاری نمایشگاه با تشکیل کارگروهی مورد بررسی قرار گیرد.

ولی ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، بر مبنای تصمیم قرار بود از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران سه نفر و از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) هم سه نفر معرفی شوند و نفر هفتم را شش نفر مذکور انتخاب نماید تا پیرامون معاون اجرایی نمایشگاه رای گیری شود. «محمود آموزگار»، «دهقانی» و «سیدعباس حسینی نیک» از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و «مهدی اسماعیلی»، «سید محمود حسینی» و «معینی» از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) معرفی می‌شوند، ولی ظاهرا برای جلسه و تشکیل آن آقایان «سیدعباس حسینی نیک» و «یحیی دهقانی» مطلع و دعوت نمی‌شوند و جلسه با حضور 4 نفر تشکیل می‌شود و آقای «محمدمهدی داوودی‌پور» به عنوان نفر هفتم انتخاب می‌شود و در همان جلسه نامه معرفی به معاونت فرهنگی تنظیم شده و اعلام می‌شود «اسماعیلی» به عنوان معاون اجرایی نمایشگاه کتاب از سوی تشکل‌ها برگزیده شده است و رئیس نمایشگاه کتاب هم بلافاضله حکم را صادر می‌کند.

بلافاصله پس از انتشار خبر احکام از سوی معاونت فرهنگی؛ اتحادیه ناشران تهران در مواجهه با این خبر، روز یکشنبه (دیروز) جلسه اضطراری تشکیل می‌دهند و نامه ای خطاب به ارشاد و اتاق اصناف ارسال کرده و اعلام می‌دارد به هیچ عنوان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نمایشگاه کتاب نقشی ندارد و هیچ نماینده ای در شورای اجرایی نمایشگاه ندارد و حاضر به هیچ تفاهم‌نامه‌ای با ارشاد درباره واسپاری نخواهد بود و ضمنا موضوع به اطلاع اتاق اصناف رسیده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

این نامه اعتراضی در حالی به ارشاد ارسال شده که محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در جلسه حاضر بوده و به انتخاب نفر هفتم اعتراضی نشده و بعد از جلسه اقدام به صدور نامه اعتراضی از طرف اتحادیه‌ ناشران و کتاب‌فروشان تهران شده است.

رونوشتی از این گلایه که برای اتاق اصناف ارسال شده برای سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد هم ارسال شده است. اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران امضا کنندگان این نامه هستند.

گفتنی است، سید عبس صالحی چندی پیش در بازدید از شهرکتاب مرکزی از دو تشکل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت های تعاونی ناشران ایران (آشنا) به عنوان طرف قرارداد ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب نامبرده بود.

باید دید اتاق اصناف و ارشاد در برابر این گلایه چه تصمیم خواهند گرفت!

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
      آرشیو

      دانلود با کیفیت