به همت رایزنی فرهنگی کشورمان ؛

برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای اسلامی، ایرانی هنرمندان کشورمان در مادرید

عصر نمایشگاه- آثار هنرهای اسلامی - ایرانی هنرمندان کشورمان در نمایشگاهی در مادرید اسپانیا به نمایش گذاشته شد.

برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای اسلامی، ایرانی هنرمندان کشورمان در مادرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، نمایشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مرکز فرهنگی و هنری «کاسا دِ کانتابریا» شهر مادرید افتتاح شد.
در این نمایشگاه 45 اثر هنری از محمدرضا هنرور، مهدی خداپناه، مریم غلامی و علی‌ کلهر، به نمایش درآمده‌اند که در زمینه‌های نگارگری، خوشنویسی، مینیاتور، گل و مرغ و تذهیب قرآنی کار شده‌ا‌ند.
این نمایشگاه با حضور سفیر، رایزن فرهنگی‌ و اعضای سفارت ایران در مادرید، جمعی از ایرانیان مقیم و اسپانیایی‌های علاقمند به فرهنگ ایران و همچنین هنرمندانی که در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند، افتتاح شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در آیین گشایش این نمایشگاه، گفت: هنر، به طور معمول نقش مهم و بسزایی در روابط بین دو کشور ایران و اسپانیا داشته و روابط فرهنگی‌ نقش مهمی‌ در توسعه روابط بین دو کشور داشته است.
محمدحسن فدایی ‌فرد با اشاره به روابط بسیار خوب سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی‌ با اسپانیا، اظهار داشت: اطمینان داریم که برگزاری این رویداد به ادامه فعالیت‌ها و همکاری های دوجانبه کمک خواهد کرد.
وی‌ همچنین به تاریخ طولانی در روابط دیپلماتیک دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: 16 فوریه(28 بهمن)، چهارصدمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور برگزار خواهد شد.
در ادامه رایزن فرهنگی‌ کشورمان در اسپانیا گفت: ایران و اسپانیا دارای تمدن دیرینه ای هستند و روابط بسیار خوبی‌ میان آنها وجود داشته است.
علیرضا اسماعیلی با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه در این مقطع، اظهار داشت: این نمایشگاه یک جلوه بسیار کوتاهی از هنر ایرانی است و در آن هنر ایرانی و اسلامی در هم عجین شده اند.
وی همچنین یادآور شد که آثار متعددی از هنر ایرانی ـ اسلامی در اسپانیا وجود دارد که این آثار اسلامی را می‌توان در بناهای اسلامی موجود در اسپانیا مشاهده کرد.
در ادامه این مراسم رییس مرکز فرهنگی‌ و هنری کاسا دِ کانتابریا، گفت: معتقدم که ایالت کانتبریا (شمال اسپانیا) و ایران، مشترکاتی دارند که آنها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.
خوسه ماریا ُکنده افزود: هرچند که از نظر مکانی ما از هم دوریم؛ اما از نظر قلبی به هم نزدیک هستیم و فکر می‌‌کنم که این عوامل، رمز و راز بزرگ و جادویی است که چه فرهنگ کانتابریا و چه فرهنگ ایرانی دارند و این امر، ما را به هم نزدیک می‌‌کند.
این مسئول اسپانیایی ادامه داد: ایالت کانتابریا بیش از هر وقت دیگر آرزوی گسترش شبکه‌های خود به دیگر ملت‌ها و فرهنگ‌ها را دارد و می‌‌خواهد در این راستا، روابط خود با ایران را افزایش دهد و این نمایشگاه می‌‌تواند سنگ پایه این روابط باشد.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در طول برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌های هنرهای یاد شده، توسط هنرمندان کشورمان برگزار خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت