مدیرکل صادرات صنایع‌دستی :

برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی در مدارس تهران

عصر نمایشگاه- مدیرکل صادرات صنایع‌دستی گفت: اولین نمایشگاه صنایع‌دستی مدارس، پنجشنبه و جمعه این هفته در مدرسه پیوند تهران برپا می‌شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی در مدارس تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا، پویا محمودیان  مدیرکل صادرات صنایع‌دستی، اظهار کرد:طرح راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی در مدارس به‌منظور فرهنگ‌سازی و گسترش و توسعه صنایع‌دستی کشور، برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح، کارکردهای بسیار مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان را به دنبال دارد، اضافه کرد:ما در این طرح با استفاده از امکانات و فضای مدارس، به رشد و رونق فروش آثار صنایع‌دستی و افزایش پایداری اشتغال در این بخش سرعت می‌بخشیم.

محمودیان با اشاره به اینکه تغییر ذائقه مردم به‌سمت استفاده کاربردی از صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین راهکارهای فروش این آثار است، یادآور شد: راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در مدارس، منجر به آشنایی و معرفی این آثار به دانش آموزان و خانواده‌ها می‌شود، همچنین استفاده از محصولات کاربردی صنایع‌دستی در لوازم مصرفی مدارس، یکی دیگر از اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی، نقش آموزش‌وپرورش را در لزوم استفاده از کالای داخلی، بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: آموزش‌وپرورش می‌تواند با ایجاد فضای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، دانش آموزان را برای استفاده از کالای ساخت داخل در زندگی روزمره و آتی خود آماده کند، این حرکت نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده و تقویت و ترویج مصرف کالای ایرانی است.

وی افزود: اولین نمایشگاه صنایع‌دستی در مدارس، پنجشنبه 30 دی‌ماه و جمعه اول بهمن‌ماه در پیش‌دبستانی و دبستان پیوند در منطقه ولنجک تهران، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، خیابان شیراز از ساعت 10 تا 18 میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

محمودیان با اعلام این خبر که نمایشگاه صنایع‌دستی در مدرسه پیوند با 13 غرفه و عرضه آثار هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، برپا خواهد شد، گفت: نقاشی روی چرم، نقاشی روی شیشه، نمدمالی، گلیم ورنی، زیورآلات سنتی، زیورآلات چرم و سنگ، شیشه دمی، تراش شیشه، معرق و رودوزی‌های سنتی از جمله آثاری است که در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه زنده تولید آثار صنایع‌دستی و همچنین کلاس‌های آموزشی ازجمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است، گفت: در رشته‌های سفال، نگارگری و باتیک هر یک به مدت 6 ساعت در دو روز کلاس آموزشی برگزار می‌شود، این کلاس‌ها در ساعت 10 تا 12، 14 تا 16 و 16 تا 18 با حضور 15 علاقه‌مند و هنرجو توسط اساتید این رشته‌ها برپا می‌شود.

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی در پایان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در مدارس به مدت هفت هفته و در 7 مدرسه در مناطق مختلف تهران برپا خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت