مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان از ۷ تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری در شرکت نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار می شود.

نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، محمد جوروند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای وقایع این چند روز اول مجروح شدن عکاس این استان توسط سارقان موبایل، بعد درگیری فیزیکی یکی از خبرنگاران و در نهایت درگیری لفظی یکی از بانوان خبرنگار خیلی متأسف شدم. قطعا پیگیری های لازم را برای موضوع توهین به این خبرنگاران خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: بعد از پنج سال تعطیلی جشنواره استانی فیلم کوتاه، برگزاری ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه را داریم که از پنجم تا هفتم بهمن ماه در استان برگزار می شود. تاکنون 160 فیلم (زیر 45 دقیقه ای) از فیلم سازان جوان به ما رسیده است.

جوروند ادامه داد:50 فیلم از یک دقیقه تا 40 دقیقه ای انتخاب شده که در مدت زمان جشنواره در اهواز و در سینما هلال اکران می شود. بیشتر به دنبال این هستیم که بحث فیلم سازی در خوزستان رونق جدی بگیرد چون این استان در حوزه  فیلم دارای قدمت بسیاری است. این استان فیلم سازان بسیاری دارد و بیشتر فیلم های مطرح سینمای ایران در خوزستان تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه گویی استان خوزستان خیلی از مفاهیم تولید فیلم را در خود دارد، گفت: یک اتفاق مثبت و خوبی که بعد از سه سال وقفه دوباره شروع شده برگزاری جشنواره فیلم فجر است که از 16 تا 27 در سینمای هلال و ساحل اهواز اجرا می شود. در این جشنواره 20 فیلم اکران می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر تهران نسبت به اکران 20 فیلم این جشنواره در اهواز اقدام می کنیم.

جوروند عنوان کرد: بیست و دومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ از 18 تا 21 بهمن در اندیمشک به صورت منطقه ای و به میزبانی شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

وی خبر داد: پانزدهمین جشنواره موسیقی استان نیز بعد از چند سال وقفه از 18 تا 21 بهمن ماه در اهواز برگزار می شود. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را نیز بعد از چند سال وقفه به میزبانی دزفول از 6 تا هشت بهمن ماه برگزار می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برگزاری جشنواره ملی عکس فجر ماهشهر را نیز در پیش داریم، گفت: در این جشنواره عکاسان به ارائه عکس از خود ماهشهر اقدام می کنند و برای همین یک اردوی سه روزه برای عکاسان مطرح کشوری تدارک دیدیم تا به عکاسی از این شهر بپردازند.

جوروند اظهار کرد: مرحله اول اردو سه روزه است و مرحله بعد نیز ارسال آثار است. این جشنواره نیز 10 اسفند ماه برگزار می شود.

وی یادآور شد: یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان را از 7 تا 12 بهمن ماه سال جاری در منطقه کیانپارس اهواز شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار می کنیم. از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 16 تا 21 نیز ساعت های بازدید نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تقویت بخش عربی نمایشگاه گفت: 469 ناشر امسال در این نمایشگاه حضور دارند که 26 ناشر عربی از کشور ایران به صورت تخصصی به ارائه آثار خود می پردازند.

جوروند با اعلام تخفیف 30 درصدی فروش کتاب در یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان خبر داد: تعداد عناوین کتاب داخلی 66 هزار و 290 عنوان کتاب و تعداد عناوین خارجی نیز هشت هزار و 700 عنوان کتابی است که در این نمایشگاه ارائه می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه های جنبی توسط شهرستان های استان خوزستان (در ورودی نمایشگاه به اجرای برنامه های فرهنگی ـ هنری می پردازند) را نیز در بخش جنبی نمایشگاه داریم. اهواز، دزفول، شوشتر، دشت آزادگان، رامهرمز از جمله شهرستان هایی هستند که به اجرای برنامه می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در حوزه کتاب، قرآنی، شعر، ادبیات، بحث چاپ و نشر نیز جلسات بسیاری داریم که از اساتید خبره استانی و ملی برای حضور در آنها دعوت شده است. همچنین در روز هشتم بهمن ماه (روز دوم نمایشگاه) حضور پروفسور میر جلال الدین کزازی و ارائه سخنرانی در خصوص شاهنامه را خواهیم داشت.

جوروند عنوان کرد: بانک عامل این دوره از نمایشگاه بانک شهر خواهد بود که پیش بینی شده باجه های بسیاری را برای مردم تدارک ببیند.

وی خبر داد: امسال 650 میلیون تومان مبلغ بن یارانه کتاب داریم که به مردم ارائه می شود. امسال نسبت به سال گذشته 150 میلیون تومان افزایش داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یکی از حساسیت های این اداره کل تأکید بر وجود آثار و تولیدات ناشران داخلی که در سایر نمایشگاه های استان های دیگر به اتمام رسیده در نمایشگاه استان خوزستان و ارائه آثار جدید به چاپ رسیده است.

وی گفت: تجلیل از سینماگران و عکاسان خوزستانی در اسفند ماه سال جاری در اهواز برگزار می کنیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت