رییس اتاق بازرگانی و صنایع عمان در نشست مشترک با ایران مطرح کرد

غفلت از روابط اقتصادی ایران و عمان

عصر نمایشگاه- سعید الکیومی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع عمان ضمن اشاره به روابط ایران و عمان گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که ارتباط سیاسی بین دو کشور از استحکام و پیشینه مطلوبی برخوردار است اما متاسفانه هنوز در بعد اقتصادی به پیشرفت لازم دست پیدا نکرده‌ایم.

غفلت از روابط اقتصادی ایران و عمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ، رییس اتاق بازرگانی و صنایع عمان بیان کرد :با توجه به روابط تاریخی و اجتماعی مناسب بین هردو طرف و باوجود خواست دو طرف در جهت بهبود رابطه اقتصادی و اما تاکنون شاهد موارد چشمگیری نبوده‌ایم.

    وی با اشاره به تلاش‌های شکل گرفته در عمان برای بهبود روابط اقتصادی با ایران اظهار کرد: ما از بدو شروع فعالیت‌های جدید خود در اتاق بازرگانی عمان گام‌های موثری را برای تقویت و پیشبرد اقتصادی دو طرف برداشته‌ایم. به طور مثال، با سفر به ایران از سال1393 تا 1394 گروه‌های تجاری مختلفی را نیز با خود به ایران بردیم.

    الکیومی ادامه داد: شاید هر بار بیش از 100 نفر از تاجران و بازرگانان برای پیگیری و بررسی سرمایه‌گذاری مشترک در جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند. وی تاکید کرد: در راه رونق فعال تجاری میان دو کشور آنقدر تلاش می‌کنیم تا به اهداف مشترک اقتصادی مطلوب دست یابیم.

    رییس اتاق بازرگانی و صنایع عمان با مقایسه روابط اقتصادی عمان با سایر کشورهای منطقه به بررسی روابط ایران و عمان پرداخت و تصریح کرد: وقتی روابط اقتصادی خود را با سایر کشورهای منطقه از جمله عراق، ترکیه و امارات بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که به روابط اقتصادی ایران و عمان بی‌توجهی زیادی شده است.

    وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چه مواردی را برای تقویت ارتباط اقتصادی ایران و عمان می‌توان در نظر داشت و در پاسخ به این سوال گفت: باید موانع موجود در میز مذاکره میان دو طرف مطرح و دست اندازها و مواردی که باعث کندی و نداشتن رشد اقتصادی می‌شود را بررسی کنیم تا هر دو طرف بتوانیم در صدد رفع مشکلات گام‌های موثری برداریم.

    الکیومی سپس به معرفی وضعیت داخلی عمان پرداخت و ابراز کرد: ما در حوزه اقتصادی قوانین مستقلی داریم، در حوزه سیاسی از ثبات و امنیت برخوردار هستیم، از نظر روانی و اجتماعی هم جز کشورهای با ثبات هستیم. به جرات می‌توان گفت هیچ‌کدام از قوانین ما در تناقض با قوانین و شیوه‌نامه‌های دیگر نیست، اتفاقاتی که در سایر کشورها می‌بینیم در اینجا نیست و این یکی از برتری‌هایی است که عمان از آن برخوردار است.

    رییس اتاق بازرگانی و صنایع عمان همچنین تصریح کرد: کشور ما اعم از دولت، بازرگانان، تاجران بزرگ و کوچک همه آمادگی خود را برای تقویت ارتباطات اقتصادی گسترده میان دو کشور، ورود بازرگان و سرمایه‌گذاران ایرانی و باز کردن درهای تجاری را اعلام می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت