سفیر جمهوری اسلامی ایران در نایروبی خبر داد

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا برگزار می شود

عصر نمایشگاه- سفیر جمهوری اسلامی ایران در نایروبی از برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه جاری خبرداد.

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا،هادی فرجوند با اعلام این خبر گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شرق آفریقا از سوم تا ششم فوریه ( 15 تا 18 بهمن ماه جاری) در محل برگزاری نمایشگاه ها و اجلاسهای بین المللی نایروبی پایتخت کنیا برگزار می شود.
    وی با بیان اینکه این نمایشگاه در مجموعه ای به مساحت دو هزار و 500 متر مربع برگزار می شود، اظهار داشت: در این نمایشگاه 80 شرکت ایرانی به صورت مستقیم و بیش از 40 شرکت دیگر به طورغیرمستقیم محصولات خود را ارائه می کنند.
    سفیر کشورمان در نایروبی با بیان اینکه انتخاب این شرکت ها بر اساس زمینه های کاری تولید و خدمات و با شناخت و مطالعه بازار کنیا صورت گرفته افزود:تلاش بر این بوده تا در این نمایشگاه شرکت هایی از ایران مشارکت داده شوند که کالا و خدماتشان در رقابت با دیگر کشورها و صادر کنندگان از مزیت نسبی کیفیت و قیمت برخوردار است.
    وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه ایران در شرق آفریقا است و پیش بینی ما این است با استقبال کم نظیر سکو و شروعی برای آشنایی و گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری کنیا شود.
    به گفته سفیر کشورمان در نایروبی، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و تجارت نمایشگاه را افتتاح می کنند و از مقامات رسمی کنیا و برخی از سفرا و دیپلماتهای مقیم کنیا هم برای افتتاح این نمایشگاه دعوت شده اند.
    فرجوند در خصوص حوزه های مختلف اقتصادی که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: صنعت ساختمان شامل کاشی و سرامیک، شیرآلات و اتصالات، سرویس های بهداشتی و صنعت برق و لوستر،صنعت شامل ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی،زیست فناوری، انرژی های نو بخش پزشکی شامل دارو و تجهیزات پزشکی و صنایع دیگر همچون فرش ، پلاستیک، لوازم خانگی، تایر،مواد غذایی، نساجی. چرم و ... در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.
    وی همچنین در خصوص حجم مبادلات ایران با کنیا در سال 1394 اظهارداشت: صادرات ایران به کنیا؛ 42.3 میلیون دلار و واردات از این کشور 5.15 میلیون دلار و تراز تجاری؛ +37.15 به نفع ایران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت