در هتل مارنلا بلغارستان؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و کتاب شعرای فارسی زبان و موسیقی ایرانی در بلغارستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی و کتاب شعرای فارسی زبان ایران، موسیقی محلی مازندرانی و همچنین نمایش فیلم های ایرانی در هتل مارنلا بلغارستان با استقبال جمع کثیری از مردم و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این کشور قرار گرفت.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و کتاب شعرای فارسی زبان و موسیقی ایرانی در بلغارستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه صنایع دستی، کتاب و اجرای موسیقی محلی ایرانی و نمایش فیلمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی با همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهور ی اسلامی ایران در بلغارستان و با همکاری اداره کل همکاریهای فرهنگی و هنری سازمان فرهگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
    این برنامه ها همچنین با هدف آشنائی بیشتر شهروندان و شخصیت های بلغاری و دیپلمات های خارجی مقیم با فرهنگ و تاریخ ایران در محل هتل مارینلا شهر صوفیه برپا شد که مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفت.
    در آئین افتتاحیه این نمایشگاه فرهنگی ایران «حسن دوطاقی» کاردار موقت سفارت و «محمدعلی کیانی» رایزن فرهنگی کشورمان، سفرا و دیپلمات های کشورهای مقیم خارجی و جمعی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی بلغاری حضور داشتند.
    در این مراسم باشکوه صنایع دستی و هنر ایران، اماکن گردشگری، تاریخی و مذهبی، کتب نفیس شعرای فارسی زبان به زبان های مختلف از جمله بلغاری و کتاب های معرفی جاذبه های گردشگری ایران و نمایش فیلم از جاذبه های گردشگری و دستاوردهای انقلاب اسلامی در معرض دید علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی قرار گرفت.
    همچنین تعداد زیادی از کتاب های ترجمه شده به زبان بلغاری و انگلیسی در بین شرکت کنندگان و مهمانان توزیع شد.
    در بخشی از این مراسم نیز گروه موسیقی محلی مازندرانی ' گروه موسیقی آوای تبری ' اعزامی از کشورمان به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال علاقمندان به موسیقی محلی یکی از اقوام ایرانی قرار گرفت.
    این نمایشگاه با همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان برگزارشد.
    به همین مناسبت نیز برنامه هایی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در سالن بزرگ رادیوی ملی بلغارستان، دانشگاه صوفیه، تلویزیون و رادیو ملی بلغارستان، هفته فیلم ایران در استان های پلودیف و وارنا کشور دوست و برادر بلغارستان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت