در موزه هنر روستایی در بخارست؛

گشایش نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع دستی ایران در بخارست

عصر نمایشگاه- نمایشگاه فرهنگی و هنری ایران همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در موزه هنر روستایی در بخارست پایتخت رومانی گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع دستی ایران در بخارست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، «حمید معیر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی در آیین گشایش این نمایشگاه در جمع برخی از شخصیت های فرهنگی و هنری، دیپلمات ها و بازدید کنندگان با اشاره به تمدن چند هزار ساله ایران گفت: این میراث کهن جلوه های متنوعی دارد که هر یک به نحوی گذشته درخشان و تمدن باستانی ایران را بازگو می کند که یکی از مظاهر و جلوه های آن صنایع دستی ایرانیان است.
    وی افزود: جایگاه فرهنگی و تمدنی دو کشور مانند پلی میان انسان ها و فرهنگ ها است که یکدیگر را بهم وصل می کند ؛ ملت های این منطقه با میراث تمدنی ایران از گذشته آشنا بوده اند و آثار و دست نوشته ها و سنگ نوشته ها بر این موضوع گواه است اما برخی از رخدادهای تاریخی موجب محرومیت دو ملت ریشه دار تمدنی از فرهنگ یکدیگر شده است.
    این مسئول خاطر نشان کرد: مردم جهان بدرستی ایران را با سابقه تمدنی کهن و دارای نمادهای برجسته فرهنگ و هنر می شناسند و ایرانیان در طول تاریخ مردمی با فرهنگ، عدالت طلب و صلح جو بوده اند و هنر جلوه ای از ارزش های والای انسانی و تمدن بشری بوده است.
    سفیر کشورمان مردم دو کشور ایران و رومانی را هنردوست و علاقمند به علم و فرهنگ خواند و تاکید کرد: هنر همواره بعنوان بستری مناسب برای به نمایش گذاشتن ارزش های انسانی و یکی از جاذبه های فرهنگی و از نمادهای همبستگی و نزدیکی میان ملت ها بوده است.
    معیر افزود: در این رویداد با بکار رفتن رنگ های متنوع و نشاط آفرین در کنار هماهنگی های بی بدیل در آثار جلوه هایی از روح و ذوق سرشار ایرانیان را به نمایش گذاشته است.
    وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اتفاق هنری تداوم بخش شناخت هر چه بیشتر دو ملت ابران و رومانی از فرهنگ و تمدن یکدیگر شود .
    این نمایشگاه به مدت یک هفته در موزه روستایی پارک هری ریسترو در مرکز بخارست محل بازدید علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت