در محل نمایشگاه بین المللی بغداد ؛

سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد آغاز بکار کرد

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه در محل نمایشگاه بین المللی بغداد آغاز به کار کرد که ۷۰ درصد شرکت های حاضر به گفته مسوولان برگزارکننده، برای اولین بار است که در پایتخت عراق حضور پیدا کرده اند و قرار است طی این نمایشگاه از اولین خودرو دنده اتومات ساخت ایران نیز رونمایی شود.

سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد آغاز بکار کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران گفت :این نمایشگاه از امروز (یکشنبه) به مدت چهار روز با حضور 145 شرکت در بخش های مختلف آغاز به کار کرده و فردا (دوشنبه) با حضور وزیران صنایع و معادن دو کشور بطور رسمی افتتاح می شود.
    'ابراهیم محمد رضازاده' افزود: اغلب شرکت های حاضر در این دوره از نمایشگاه بغداد، در بخش صنایع هستند و علاوه بر آن در زمینه های مواد غذایی، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، خودروسازی و قطعات یدکی خودرو، مواد بهداشتی و آرایشی، مواد شوینده، تجهیزات بیمارستانی، لبنیات و دیگر حوزه ها نیز در این دوره شرکت کرده اند.
    از طرفی نماینده سازمان توسعه تجارت ایران و مسوول نظارت بر این دوره از نمایشگاه استقبال تولید کنندگان از این دوره را خوب ارزیابی کرد و گفت: 70 درصد شرکت های حاضر در این دوره برای اولین بار است که در نمایشگاه بغداد شرکت می کنند.
    'اکبر گداری' اضافه کرد که در این دوره، کالاهای جدیدی عرضه می شود که از جمله رونمایی از خودرو جدید گروه خودروسازی سایپا می باشد که قرار است با حضور وزیران صنایع و معادن دو کشور از آن پرده برداری شود.
    خودرو جدید گروه سایپا که به سفارش شریک تجاری عراقی و متناسب با شرایط آب و هوایی عراق طراحی و ساخته شده است، به نام 'ساینا' نامگذاری شده که به گفته 'علیرضا محبیان' رییس اداره صادرات سایپا به عراق، اولین خودرو دنده اتومات ایرانی به شمار می رود.
    وی به خبرنگار ایرنا گفت: به درخواست شریک تجاری عراقی و با توجه به شناخته شدن برند سایپا در عراق و علاقه مندی عراقی ها به خودروهای دنده اتومات، این خودرو، اولین خودرو ایرانی دنده اتومات به شمار می رود.
    در این دوره از نمایشگاه، برخی از شرکت های ایرانی که دارای نمایندگان فروش عراقی هستند و حضور فعال در بازار عراق دارند نیز دیده شدند که بیش از سنوات گذشته به غرفه های خود اهتمام ورزیده و تولیدات خود را به شکل زیبا و هنرمندانه ای عرضه کرده اند.
    اولین نمایشگاه اختصاصی ایران که به گفته رضا زاده، بزرگترین نمایشگاه اختصاصی ایران در خارج از کشور بود، در 27 نوامبر 2015 در بغداد برگزار شد و با توجه به استقبال و مثمرثمر بودن آن، تصمیم به برگزاری سالانه نمایشگاه اختصاصی ایران در عراق گرفته شد.
    نمایشگاه امسال بغداد در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متربع و در چهار سالن بزرگ نمایشگاه بین المللی پایتخت عراق برگزار می شود.
    جمهوری اسلامی ایران دومین شریک تجاری عراق به شمار می رود که به گفته رایزن بازرگانی ایران در عراق، حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون دلار برآورد می شود و سرجمع تبادلات تجاری، سرمایه گذاری، خدمات فنی و مهندسی و صادرات انرژی بین 12 تا 14 میلیارد دلار است.
    این درحالی است که عراق از نظر جمهوری اسلامی ایران، بعد از چین دومین طرف صادراتی خارجی به شمار می رود و امارات متحده عربی در رده سوم قرار دارد.
    انتظار می رود که استقبال عمومی و بازرگانان عراقی از این دوره از نمایشگاه نیز همانند دوره های سابق گسترده باشد و منجر به توافقات و عقد قرار داد بین شرکت های مشارکت کننده و طرف های عراقی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت