با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان؛

نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد با حضور ۱۴۰ شرکت ایرانی آغاز بکار کرد

عصر نمایشگاه- وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، حضور بیش از ۱۴۰ شرکت ایرانی در سومین دوره نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد را نشانه اهتمام جدی کشورمان به عراق برشمرد و در مقابل وزیر کار و امور اجتماعی و سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق تاکید کرد که تهران یکی از مهمترین طرف های اقتصادی و صنعتی عراق است.

نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد با حضور ۱۴۰ شرکت ایرانی آغاز بکار کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا،'محمدرضا نعمت زاده' در مراسم ویژه گشایش رسمی سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد گفت : که حضور بیش از 140 شرکت ایرانی در این دوره از نمایشگاه حاکی از علاقه صنعت گران و بازرگانان ایرانی برای توسعه همکاری با دوستان و تجار عراقی است.
    وی با تاکید بر اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش مناسبات با عراق در زمینه های مختلف ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه های اختصاصی ایران در عراق بتواند در کنار همکاری های سیاسی، فرهنگی و دفاعی، سبب ارتقا هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که برای گشایش این دوره از نمایشگاه به بغداد سفری یکروزه داشت و طی آن با وزیران صنایع و معادن، و تجارت عراق دیدار کرده است، گفت که گسترش هرچه بیشتر مناسبات سبب نزدیک تر شدن دو ملت به همدیگر می شود.
    نعمت زاده از حضور مناسب شرکت های ایرانی در این دوره از نمایشگاه و همچنین برگزارکنندگان آن تقدیر و تشکر کرد.
    'محمد شیاع السودانی' سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق نیز در این مراسم تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین طرف های اقتصادی و صنعتی و تجاری عراق است که بغداد اهتمام جدی به گسترش روابط با آن می دهد.
    وی خط مشی دولت عراق را در چارچوب بسته های اصلاحی، تشویق تولیدات داخلی و فعال کردن صنایع بومی ذکر کرد و گفت که در این راستا امیدواریم از طریق مشارکت اقتصادی در زمینه های فناوری و تولید با ایران همکاری کنیم.
    وزیر عراقی تاکید کرد که زمان آن رسیده که صنایع عراق را از طریق همکاری با دوستان مان ارتقا دهیم.
    السودانی با ابراز خرسندی از برگزاری مستمر نمایشگاه های اختصاصی ایران در طی سه سال اخیر گفت که برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در این روز، نشانه اعتماد دو طرف به همکاری در بخش های مختلف است.
    مدیر کل نمایشگاه های عراق نیز در این مراسم گفت که حضور بیش از 140 شرکت ایرانی در زمینی به مساحت بیش از 3 هزار مترمربع نشانه جدیت دو کشور در گسترش مناسبات بین آنها دارد.
    'هاشم محمد' یادآور شد که برپایی این گونه نمایشگاه ها می تواند یکی از بهترین راهکارها برای اطلاع از توانمندی های دیگر کشورها و گسترش مناسبات و فعال کردن بخش خصوصی در عراق باشد.
    در این مراسم وزیربرنامه ریزی عراق به عنوان سرپرست وزارت تجارت و همچنین سفیر ایران در عراق و نمایندگان شرکت های حاضر در سومین دوره نمایشگاه اختصاصی ایران به علاوه جمعی از تجار و بازرگانان عراقی حضور داشتند.
    دو وزیر صنایع و معادن ایران و عراق بطور رسمی افتتاح سومین دوره نمایشگاه اختصاصی ایران در عراق را اعلام کردند.
    این نمایشگاه از روز یکشنبه آغاز به کار کرده و برای 4 روز ادامه خواهد یافت.
    محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به همراه همتای عراقی اش از غرفه های مختلف نمایشگاه بازدید کرد و بعد از آن برای زیارت امامین کاظمین (ع) عازم منطقه کاظمین در شمال بغداد شد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بعد از انجام زیارت امامین کاظمین (ع)، عازم فرودگاه بین المللی بغداد برای بازگشت به کشورمان شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت