رئیس اتاق اصناف ایران:

متناسب با شرایط دولت از برگزاری نمایشگاه ها حمایت می کند

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق اصناف ایران بارها با ابراز مخالفت در تشکیل نمایشگاه های بدون نظارت اتاق اصناف اشاره کرده بود و با بیان اینکه متولی برگزاری نمایشگاههای فصلی و عرضه مستقیم فقط با تایید فرمانداری ها و با محوریت اتاق اصناف ایران خواهد بود؛ بیان داشت: ما با برگزاری نمایشگاه مخالف هستیم اما شرایط دولت را درک می کنیم و برای برگزاری نمایشگاه های فصلی همکاری خواهیم کرد.

متناسب با شرایط دولت از برگزاری نمایشگاه ها حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ، فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: بخش عمده ای از اصناف با برگزاری چنین نمایشگاه هایی مخالف هستند زیرا نظارتی بر کیفیت و قیمت کالاها وجود ندادو همچنین زیرساخت های مورد نیاز برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی در کشور مهیا نگشته است.

    رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: در نمایشگاه های فصلی، شرکت کنندگان مجبورند زیر چادر و در بدترین شرایط کالاهای خود را ارائه کنند، و نشان های معتبر با برند های مشهور در این نمایشگاهها شرکت ندارند.

    فاضلی برگزاری بخشی از این نمایشگاه ها توسط دلالان را از دیگر چالش های این بخش عنوان کرد و افزود: به طور مثال از 26 نمایشگاهی که سال گذشته برگزار شد، تنها چهار نمایشگاه را اتحادیه ها و مابقی را دلالان و واسطه ها برگزار کردند.

    رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه برخی جریان ها از برگزاری چنین نمایشگاه هایی حمایت می کنند، گفت: در برخی موارد ما از دادستان حکم بستن نمایشگاه را گرفته ایم اما آن نمایشگاه به کار خود ادامه داده است و در مواردی ما به برگزاری نمایشگاهی معترض شده ایم اما برگزارکنندگان کار خودشان را کرده اند.

    پیش تر در مصوبه قبلی برگزاری نمایشگاه ها به تایید شورای امنیت ملی برسد و هیچ فرد یا ارگانی حق برگزاری نمایشگاه نداشته باشد. اکنون به اسم خیریه، نمایشگاه های مختلف برگزاری می کنند اما اغلب اینها دلال هستند.

    وی همچنین  اظهار کرد: گرچه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برای تنظیم بازار از نظر ما ضرورتی ندارد اما با توجه به احساس ضرورت دولت و تعاملی که اتاق اصناف با مجموعه دستگاه‌های دولتی دارد نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالاهای مخصوص شب عید در همه استان‌ها با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌های کشور برگزار می‌شود که هدف اصلی آنها تنظیم بازار است و برخی اقلام مانند برنج، شکر و غیره در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

    وی با بیان اینکه هدف برگزاری این نمایشگاه‌ها تنظیم بازار است اما هیچ کمبودی در کالاهای اساسی شب عید وجود ندارد، افزود: می‌توان ابزار دیگری برای اجرای این مهم مانند فروش‌های فوق‌العاده را در نظر گرفت اما در نمایشگاه‌های بهاره هیچ کالاهای خارجی حق عرضه ندارد و همه محصولات عرضه‌شده در نمایشگاه‌ها باید تولید داخلی باشند.

    فاضلی تاکید کرد: هیچ کمبودی در تولید و عرضه انواع پوشاک در کشور وجود ندارد و هم‌اکنون با انباشت تولید در مجموعه واحدهای صنفی مرتبط با پوشاک مواجه هستیم و امیدواریم هیچ افزایش قیمتی در شب عید در این زمینه به وجود نیاید.

    رئیس اتاق اصناف اظهار کرد: برای حمایت از کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو نیز چند کار در دستور کار قرار گرفته که یکی از آنها نمایشگاه ویژه بهاره است که در مجتمع نور برگزار می‌شود و فروش فوق‌العاده این کسبه نیز با برگزاری نمایشگاه ویژه آنها طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    وی اعلام کرد: برخی نمایشگاه‌ها بدون نظر از اصناف و اتحادیه‌های صنفی در گوشه و کنار کشور برگزار می‌شود که شامل کنترل کیفیت و قیمت نیستند بنابراین نامه‌ای به وزیر کشور نوشتیم که با هماهنگی‌های لازم تدبیری بیندیشند تا هیچ نمایشگاهی در شهرستان‌های کشور بدون هماهنگی و تایید اتاق اصناف برگزار نشود چراکه معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز بر این مساله مهر تایید زدند و اعلام کردند که همه کارهای اقتصادی مانند برگزاری نمایشگاه و حتی تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در حوزه فعالیت‌های اقتصادی باید با هماهنگی و مشارکت اصناف و تشکل‌های صنفی باشد.

    نماینده اتاق اصناف ایران در استان خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه بهاره در شهرستان های کوچک هم برای مصرف کننده و هم برای اصناف صرفه اقتصادی ندارد و تنها نارضایتی کسبه را به همراه دارد.

    علی کیانی با نقد از تشکیل نمایشگاههای بهاره و فصلی افزود: موضوع برگزاری نمایشگاههای بهاره در پایان سال دغدغه ای برای صنوف شده است؛ متاسفانه کماکان به رغم مخالفت های اصناف به برگزاری نمایشگاه اصرار می شود و کار برای اصناف سخت شده است.

    وی تصریح کرد: در شهرهای کوچک به دلیل اینکه زمین مناسب برای برگزاری نمایشگاه نداریم و تولید کننده نیز نداریم به همین دلیل افرادی که در نمایشگاه شرکت می کنند باید اجاره بدهند و همین امر قیمت کالا ها را بالا می برد و به همین دلیل صرفه اقتصادی برای مصرف کننده ندارد و از سوی کسبه شهر که در طول سال به دلیل رکود بازار درآمدی نداشته اند نیز موجب نارضایتی شده است.

    کیانی با اشاره به فعالیت کمیسیون های نظارت افزود: متاسفانه برخی کمیسیون های نظارت سلیقه ای عمل می کنند در حالی که باید حامی اصناف باشند لذا از اتاق اصناف ایران می خواهیم پیگیر این موضوع باشند. وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته قانونی را مصوب کرد که مانع از شرکت هیات رییسه اصناف در انتخابات می شود و این مساله بی احترامی به جامعه اصناف محسوب می شود و این مصوبه به معنای نادیده گرفتن توان اصناف است.

    وی افزود:  توان و نقش اصناف در طول سالهای قبل ، حین و بعد انقلاب تا کنون قابل توصیف نیست و از اتاق اصناف ایران میخواهیم پیگیر رسیدگی به این موضوع باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت