در تالار فخرالدین اسعد گرگانی ؛

چهل و هفتمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در اسفندماه امسال برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان و چهل و هفتمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی تا ۸ اسفند ماه سال جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

چهل و هفتمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در اسفندماه امسال برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا ، در این دوره از این جشنواره استانی بیش از 200 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که 40 اثر در بخش مسابقه نمایش داده می شوند.

    ارتقاء و تقویت نگاه دینی در فعالیت‌های مرتبط، فراهم کردن زمینه‌های به کارگیری و اشاعه نمادها، نشانه ها و مولفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی و هدایت بازار به سوی تولیدات داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی از جمله اهداف جشنواره عنوان شده است.

    بخش طراحی و دوخت با محوریت بر روی لباس اجتماع و چادر پوشش سر به عنوان پوشش کاربردی جامعه در حوزه عفاف و حجاب با رویکرد علمی و هنری یکی از بخش های جنواره است.

    همچنین زمان برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های علمی دوم و سوم اسفندماه است. آیین اختتامیه بخش رقابتی جشنواره 4 اسفند ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مائده برگزار می‌شود.

    حمیدرضا توسلی: نشست‌های تببین مفاهیم دینی، از مواهب برگزاری جشنواره فجر بودند

    حمیدرضا توسلی که در 12 نشست تبیین مفاهیم دینی حضور داشته، برگزاری سلسله نشست را فرصتی برای ایجاد انگیزش در بین پژوهشگران برای پیگیری مضامین دینی دانست.

    وی با اشاره به برگزاری منظم و با کیفیت محتوایی این نشست ها، افزود: باید برای افزایش علاقه مندی دانشجویان و پژوهشگران به این مباحث، اقدام های حمایتی بیشتری را در حوزه هنر دینی انجام دهیم.

    وی ادامه داد: باید در زمینه امتیازدهی به مقالات و رساله ها به بخش های میان رشته ای توجه بیشتری کنیم تا بتوانیم زمینه رشد و شکوفایی علمی مباحث را فراهم کنیم.

    توسلی تصریح کرد: در این نشست ها مباحصه های مطلوبی میان دانشجویان و اساتید به وجود آمد و برای نخستین بار از موضوع هایی صحبت شد که بسیار اندکی مورد توجه قرار گرفته بودند.

    نشست های جنبی تببین مفاهیم دینی در بخش جنبی جشنواره مد و لباس فجر در سرای اهل قلم در دوازده جلسه و با استقبال علاقه‌مندان و دانشجویان برگزار شد.

    یک طراح لباس: جشنواره باید ویترین نیازهای پوششی جامعه باشد

    ابیانه با اشاره به مطلب فوق ، افزود: اکثر آثاری که به جشنواره فجر ارائه می شوند، از ارزش هنری بالا و فرصت تولید انبوه کمتری برخوردارند .

    وی ادامه داد: داوران نیز باید این معیار فراگیر بودن را در سطح جامعه دنبال کنند تا آثاری به عنوان برگزیده انتخاب شوند که قابلیت استفاده از سوی مردم را داشته باشند.

    این طراح لباس با استقبال از اختصاص بخشی به لباس های کابردی در ششمین دوره از برگزاری جشنواره فجر گفت: باید این روند به شکل مستمر در جشنواره دنبال شود تا فرصت بهره مندی بیشتر جامعه از لباس هنرمندان فراهم شود.

    وی افزود: جشنواره فجر البته در بخش هنری بسیار موفق بوده و توانسته طرح ها و نمونه های زیادی را در حوزه هنری به جامعه طراحی ایران معرفی کند.

    ششمین جشنواره مد و لباس فجر 3 تا 10 اسفند ماه سال جاری همزمان با تهران در 15 استان کشور برگزار می‌شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت