مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

حضور ۳۱۴ ناشر در نمایشگاه کتاب قزوین

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از حضور ۳۱۴ ناشر از استان های مختلف کشور در نمایشگاه کتاب قزوین خبر داد.

حضور ۳۱۴ ناشر در نمایشگاه کتاب قزوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، اکبر اسکندرنژاد در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: اگر بپذیریم که عمود خیمه فرهنگ، کتاب است و به همین دلیل کتابخوانی و سرانه مطالعه از عناصر اصلی شاخصه توسعه در دنیا تعریف می شود، برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند بزرگترین رویداد فرهنگی در استان ها باشد که می تواند مخاطبان و لایه های مختلف جامعه را با فرهنگ کتابخوانی آشتی دهد.

    وی ادامه داد: خرسندیم در استان ما این مهم رخ داد و این اتفاق بدون حمایت معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش همکاران محقق نمی شد که جای تشکر دارد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در نمایشگاه کتاب امسال چندین اتفاق جدید رخ داده است به طوری که یارانه کتاب تخصیصی به این نمایشگاه از 300 میلیون به 500 میلیون تومان ارتقا یافته که خواستار افزایش سهم استان قزوین در این حوزه هستیم.

    وی عنوان کرد: برای اینکه فضای نمایشگاه از فروش کتاب و بازار کتاب صرف خارج شود، برنامه های جانبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب استان دیده شده که در شش روز برگزای نمایشگاه این نشست ها و برنامه ها برگزار می شود.

    اسکندرنژاد اعلام کرد: از دیگر اقداماتی که در نمایشگاه امسال شاهد هستیم کاهش بروکراسی واگذاری بن تخصیصی بود به طوری که هر سال متحمل تشریفات خاص برای واگذاری بن های تخصیصی به علاقمندان بودیم که بانک شهر این امر را راحت تر کرد و علاقمندان با مراجعه به بانک شهر بن مربوطه را دریافت می کنند.

    وی تأکید کرد: همچنین در کنار برنامه های جاری نمایشگاه از برخی ادارات خواهش کردیم که با توجه به متنوع و متکثر بودن مخاطبان حضور داشته باشند که شاهد حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه هستیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه اظهار کرد: 314 ناشر در نمایشگاه کتاب استان قزوین حضور دارند که 172 ناشر مستقل، 83 مورد نمایندگی، 43 مورد فروش متمرکز و 16 ناشر از استان قزوین هستند 

    وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه 202 غرفه مربوط به تهران، 166 غرفه از سایر استان ها و 36 غرفه هم از استان قزوین است که 45 هزار و 532 عنوان کتاب ناشران در مجموعه نمایشگاه وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت