وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تعامل وزارت ارشاد با مولفان و ناشران باید افزایش یابد

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش تعامل با نهادها و اصناف مختلف از جمله مولفین، ناشران، اتحادیه‌های چاپ و ... را ضروری دانست.

تعامل وزارت ارشاد با مولفان و ناشران باید افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکششنبه 8 اسفند در نشستی با معاون امور فرهنگی این وزارتخانه و مدیرعامل و مدیران موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه با شناخت ضعف‌ها و قوت‌ها و همچنین بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های سال‌های گذشته می‌توان روش‌های جدیدی برای سال‌های آینده تبیین کرد، گفت: با بازنگری در امور باید هدف از فعالیت‌ها روشن شود.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌ها، ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به عنوان ابزاری با هدف گسترش کتابخوانی در جامعه، باید بسترهای لازم برای توسعه کتابخوانی در کشور فراهم شود.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، گفت: گسترش دیپلماسی فرهنگی، گفتگوی فرهنگی، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در سطوح مختلف جامعه، ارتقای سطح دانش و ... از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور است.

    صالحی امیری افزود: واسپاری امور بر اساس برنامه‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهور از ضروریات است، زیرا از این طریق نهادهای صنفی تقویت و امور اجرایی به آنها واگذار می‌شود. مشارکت، موجب پذیرش مسئولیت نیز می‌شود.

    وی افزایش تعامل با نهادها و اصناف مختلف از جمله مولفین، ناشران، اتحادیه‌های چاپ و ... را ضروری دانست و گفت: طرح سیاست‌ها و روش‌های جدید برای ارتقای آگاهی فرهنگی جامعه و رفع موانع پیش روی اصناف مختلف در حوزه کتاب نیز ضروری است.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت آموزش و تولید فیلم و انیمیشن با موضوع کتاب برای گسترش کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

    وی با تاکید بر اهتمام در توسعه فرهنگی، گفت: توسعه فرهنگی موجب افزایش گفتگوهای فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی و تعامل میان نخبگان و گروه‌های فرهنگی و هنری در داخل و جامعه بین‌الملل می‌شود.

    صالحی امیری افزود: در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز باید با اعزام گروه‌های مختلف و برخی شخصیت‌های فرهنگی به گفتگوهای فرهنگی و ایجاد تعامل میان نخبگان و گروه‌های فرهنگی کشورهای خارجی پرداخت.

    در این نشست سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به تاریخچه تاسیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، گفت: این موسسه دارای ظرفیت‌های مناسبی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و نیروی انسانی مجرب است.

    وی افزود: در ٣ سال گذشته فعالیت‌های این موسسه از لحاظ کمی و کیفی ارتقا و افزایش قابل توجهی داشته که بر اساس آمار می‌توان به برگزاری 90 نمایشگاه استانی دراین بازه زمانی اشاره کرد.

    صالحی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی کتاب تهران، گفت: در برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی نیز شاهد افزایش کمیت و کیفیت قابل توجهی بوده ایم. میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز که با کشور افغانستان به عنوان اولین میهمان ویژه آغاز شد، نشان از ارتقای اعتبار این نمایشگاه در جامعه بین الملل دارد.

    معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تمام تلاش بر فعالیت هر چه بیشتر نهادهای مدنی و صنفی و واگذاری امور به صنوف مرتبط است.

    در بخش دیگر امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور یکی از وظایف این موسسه است.

    وی افزود: در بخش بین المللی نمایشگاه کتاب تهران از نظر محتوایی شاهد تعاملات ویژه‌ای بوده‌ایم و در نمایشگاه گذشته در فعالیت‌های داخلی نیز در سالن‌های مختلف به طور همزمان بحث‌های تخصصی صورت می‌گرفت.

    بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست برخی از مدیران و اعضای هیات امنای این موسسه به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های مجموعه خود پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت