استقبال اهالی کراچی از نمایشگاه دستاوردهای ایرانی

عصر نمایشگاه- برگزاری رویدادهای اختصاصی در کشورهای مختلف دنیا یکی از راه‌های ایجاد روابط اقتصادی و گسترش صادرات به شمار می‌آید. شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در یک‌سال گذشته نمایشگاه‌های مختلفی را در کشورهای اروپایی و افریقایی برگزار کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نمایشگاه اختصاصی ایران در رم ایتالیا، نایروبی کنیا و مسقط عمان اشاره کرد.

استقبال اهالی کراچی از نمایشگاه دستاوردهای ایرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش تجارت ، قطار رویداد اختصاصی ایرانی در کشورهای خارجی حالا به ایستگاه پاکستان و شهر کراچی رسیده و از 6 تا 9 اسفند در این ایستگاه توقف خواهد داشت تا تاکیدی دوباره داشته باشد بر روابط تجاری قدرتمند و بلندمدت میان هر دو کشور.
    در روزهای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در پاکستان، استقبال خوبی از کالاهای ایرانی انجام شده است. اغلب غرفه‌داران در روزهای اول و دوم سهم قابل‌توجهی از محصولات خود را به فروش رساندند و البته باید نگران روزهای باقیمانده و درخواست‌های مداوم بازدیدکنندگان جدید باشند.
    ایران و پاکستان سال‌هاست در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر تعامل دارند. در سال‌های اخیر و برای حدود یک دهه، دولت نقشی در برگزاری رویدادهای اختصاصی نداشت و فقط چند مورد محدود با مشارکت بخش‌های خصوصی در پاکستان کلید خورد. این امر البته اتفاق مثبتی نبود و منتقدان زیادی از لزوم برقراری ارتباط مداوم بین دو کشور سخن به میان آوردند.
    به هر حال برپایی رویداد اختصاصی ایران در پاکستان را باید به فال نیک گرفت. رویدادی که بار دیگر به همت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و با حضور بیش از 60 شرکت معتبر از استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان برای‌مدت 4 روز کلید خورد و مورد استقبال قرار گرفت.
    رویداد تجاری ایران در بندر مهم و معروف این کشور یعنی کراچی برگزار خواهد شد. کراچی به عنوان یک شاهراه مهم در زمینه اقتصادی می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای هر دو کشور ایجاد و باعث شکوفایی اقتصادی دوجانبه برای آنها باشد. نباید فراموش کرد کراچی بزرگترین شهر جمهوری اسلامی پاکستان و مرکز استان «سند» این کشور است که در ناحیه جنوب شرقی پاکستان و برکرانه دریای عمان واقع شده است. این شهر با 22 میلیون نفر جمعیت، به عنوان پرجمعیت شهر این کشور و هفتمین شهر پرجمعیت دنیا شناخته می‌شود؛ از همین‌رو از نظر اقتصادی و نمایشگاهی نیز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.
    رویداد نمایشگاهی ایران از 6 اسفند کار خود را آغاز کرده و تا 9 اسفند امسال نیز ادامه خواهد داشت. گفتنی است پاکستان نیز قرار است براساس یک تفاهمنامه از پیش به امضا رسیده در تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت سال 1396 نمایشگاه اختصاصی از توانمندی‌های صنعتی خود در تهران برگزار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت