با حضور مقامات عالی رتبه ۲ کشور؛

سیزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان افتتاح شد

عصر نمایشگاه- سیزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ایران پروژه ۲۰۱۷» در «عشق آباد» با حضور مقامات ارشد ۲ کشور افتتاح شد.

سیزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سیزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ایران پروژه 2017» با حضور وزرا و رئیس مجلس ترکمنستان، «رضا رحمانی» قائم مقام وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ایران، سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم «عشق‌آباد» با قرائت پیام «قربانقلی بردی محمداف» افتتاح شد.

    «قربانقلی بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی که در مراسم افتتاحیه توسط  «دوران اورازمراداف» وزیر بازرگانی و روابط اقتصادی خارجی این کشور قرائت شد از برگزاری نمایشگاه مذکور به گرمی استقبال کرد.

    در این پیام بردی محمداف با اشاره به اهمیت این نمایشگاه در توسعه و گسترش تعاملات اقتصادی 2 کشور، گفت: در تعاملات تجاری و اقتصادی ترکمنستان و ایران بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و صنعتی امری ضروری است.

    وی تصریح کرد: نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان و همایش مشترک تجاری که همزمان با آن برگزار خواهد شد، در تعاملات تجاری و اقتصادی 2 کشور که از ظرفیت‌های فراوان علمی و صنعتی برخوردار هستند، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

    قائم مقام وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ایران همچنین در آغاز سخنرانی خود به دولت و ملت ترکمنستان انتخاب مجدد «قربانقلی بردی محمداف» را به عنوان ریاست جمهوری این کشور تبریک گفت.

    وی ادامه داد: ایران در رابطه با ترکمنستان همواره بر اصول حسن همجواری، احترام متقابل، همکاری‌های دوجانبه، چند جانبه و منطقه‎ای پایبند بوده است.

    رحمانی افزود: ایران و ترکمنستان برای گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای در عرصه انرژی، حمل‌ونقل و ترانزیت کالا تلاش‌های موفقیت‌آمیزی داشتند که این موضوع نقطه عطفی در مناسبات 2 کشور و تأمین رفاه و آسایش ملی و منطقه‎ای محسوب می‎شود.

    وی تصریح کرد: همان طور که رئیس جمهور ترکمنستان در برنامه 7 ساله خود گسترش روابط و همکاری با کشورهای همسایه از جمله ایران را در اولویت قرار داده «تهران» نیز توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، صنعتی با عشق‌آباد را از اولویت‌های خود می‌داند.

    قائم مقام وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ایران افزود: عشق‌آباد اولین شریک تجاری تهران در بین کشورهای همسود است.

    رحمانی در این سخنرانی از راه‌اندازی پل «سرخس-سرخس» و خط جدید انتقال برق بین «مرو» ترکمنستان و «مشهد» ایران خبر داد و گفت: این 2 پروژه نقش پررنگی در ارتقاء سطح مناسبات 2 کشور دارند.

    وی تصریح کرد: اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان در آینده‌ای نزدیک در عشق‌آباد با حضور مقامات 2 کشور برگزار خواهد شد.

    سیزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ایران پروژه 2017»، ظهر امروز در سالن نمایشگاه دائمی ساختمان اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان با حضور بیش از 40 کشور در مساحتی بیش از 1000 متر افتتاح شده و به مدت 3 روز دائر خواهد بود.

    شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه مذکور محصولات و توانمندی‌های خود را در زمینه ماشین‌سازی، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، فناوری‌های نوین، کشاورزی، بهداشت، آموزش، صنایع سبک، صنعت الکترونیک،ساختمان‌سازی، عمران ،صنایع دستی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، لوازم خانگی برقی، لوازم مصرفی، صنایع غذایی و خدمات فنی و مهندسی به نمایش گذاشتند.

    علاوه بر این فردا (چهارشنبه) همایش تجاری مشترک فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان با حضور مقامات عالی‌رتبه سیاسی، بخش خصوصی و دولتی 2 کشور برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت