ایران کدام تسلیحات و تجهیزات نظامی را بغداد برده است؟

عصر نمایشگاه- غرفه ایران در نمایشگاه نظامی، دفاعی بغداد که از روز یکشنبه در محل نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برپا شده، با استقبال خوبی در دو روز اول روبه رو شد که بخشی از آن به حمایت‌های همه جانبه ایران از عراق در جنگ علیه تروریسم و بخش دیگر به علاقمندی اکثر عراقی‌ها از پیشرفت‌های ایران در حوزه نظامی و دفاعی بر می‌گردد.

ایران کدام تسلیحات و تجهیزات نظامی را بغداد برده است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، استقبال عراقی ها را در روز اول می توان ، از حضور اکثر مقام های عراقی و فرماندهان نظامی این کشور در غرفه ایران و بازدید دقیق آنان از محصولات عرضه شده برداشت کرد.
    درنمایشگاه امسال ، چهار تولید کننده اصلی تسلیحات نظامی ایران، شامل سازمان صنایع دفاع، صنایع هوایی ، صنایع دریایی و نیز سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، در نمایشگاه بغداد حضور یافتند تا در کنار قدرت های روز جهان ، دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و معرفی کنند.
    سازمان صنایع دفاع، امسال انواع راکت های دوش پرتاب ، توپخانه ای و هواپایه و راکت های هدایت شونده و نقطه زن را با خود به نمایشگاه بغداد آورده است.
    این سازمان همچنین انواع سلاح های سبک ، نیمه سبک و سنگین ، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و مهمات سلاح های سبک و سنگین را دراین نمایشگاه عرضه کرده است.
    انواع موشک های ضد تانک ، ضد نفر و ضد سامانه های هوایی ، انواع خودروهای نظامی و غیر نظامی و بیمارستان های صحرایی از دیگر دستاوردهای سازمان صنایع دفاع است که عرضه شده است.
    سازمان صنایع هوایی کشورمان نیز با عرضه سه مدل پهباد، بالن مراقبتی، دستگاه اندازه گیری مختصات مرکز ثقل هواپیما و انواع پرنده ها، موتور جت طلوع 4 و اتصالات هوایی و قطعات در این نمایشگاه شرکت کرده است.
    از دیگر مجموعه سازمان های ایرانی که در نمایشگاه نظامی بغداد امسال شرکت حضور دارد، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که به گفته مسئولان آن دردو بخش نظامی و تجاری محصولات خود را عرضه کرده است که بسیاری از آنها برای اولین بار است که به نمایش گذاشته می شود.
    ماکت های زیردریایی ، ناوشکن سنگین، هاورکرافت های گشت ساحلی، لندینگ کراف و شناورهای اقیانوس پیما به همراه تجهیزات جانبی نظیر موتور و سیستم های مربوطه از جمله دستاوردهای این سازمان است که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
    سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز که یک قرن سابقه فعالیت در تولید نقشه و اطلاعات مکان محور در کشورمان دارد، در این نمایشگاه حاضر شده است.
    مسئولان این غرفه می گویند، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با تجربیات بزرگی که در حوزه علوم ژئو ماتیک دارد، تاکنون در انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشورهای مختلف کار کرده است و اکنون آماده است که این تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و برادر عراق بگذارد.
    در ششمین نمایشگاه نظامی ، دفاعی بغداد که از روز یکشنبه به مدت سه روز برگزار می شود، 80 شرکت از 21 کشور جهان شرکت دارند.
    این نمایشگاه امروز با برگزاری یک همایش در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی بغداد آغاز بکار کرد. در این مراسم قاسم الاعرجی وزیر کشور سخنرانی کرد و خالد حمود مشاور نخست وزیر در امور نظامی نیز پیام حیدرالعبادی را به همایش و نمایشگاه امسال قرائت کرد.
    در ادامه نمایشگاه امسال توسط وزیر کشور عراق گشایش یافت و مقام های ارشد سیاسی و نظامی حاضر در همایش و همچنین سفرا و وابستگان نظامی برای بازدید از غرفه های مختلف این نمایشگاه حرکت کردند.
    وزیر کشور، معاون العبادی، فرمانده هوانیروز، و فرمانده مرزبانی و همچنین رئیس ستاد ارتش عراق با استقبال سردار مصطفی مرادیان از غرفه ایران بازدید کردند.
    فرماندهان و مقام های عراقی به دلیل آشنایی و کار با سلاح ایرانی در طول جنگ علیه داعش، اشتیاق زیادی برای بازدید از تازه های ایران در حوزه نظامی و دفاعی نشان دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت