راهنمـــــای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی

نمایشگاه ابوظبی

عصر نمایشگاه- والت دیزنی می‌گوید: این دنیا، دنیای بسیار کوچکی است و در سایه گسترش روند جهانی‌شدن، دنیا مدام در حال کوچک‌تر شدن است. اما حضور در نمایشگاه‌های خارج از ایالات متحده آمریکا بسیار پیچیده‌تر از تبدیل فوت به متر و یافتن مبدل مناسب پریز برق است. برای کمک به شما برای حضور موفق در نمایشگاه‌های بین‌المللی و مطالبه سهم شرکت‌تان از بازارهای پرمنفعت خارجی، مجله اگزیبیتور از متخصصان بین‌المللی زیادی جهت مشخص کردن جنبه‌های کلیدی مشارکت نمایشگاهی موفق در کشورهایی همچون برزیل، چین، هند، آلمان، ژاپن، روسیه، مکزیک و بسیاری کشورهای دیگر استفاده کرده است.

نمایشگاه ابوظبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، از این شماره می‌خواهیم شما را با برخی ویژگی‌های مهم (همچون آداب و رسوم، زبان، غذا، رفتار کارکنان، مشخصات سایت نمایشگاهی و...) تعدادی از شهرهای دارای صنعت نمایشگاهی در سراسر جهان آشنا کنیم.

    ابوظبی
    ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی با بیش از 610هزار نفر جمعیت است. مرکز ملی نمایشگاه ابوظبی (ADNEC) دارای 12 سالن با بیش از 785 هزار فوت مربع وسعت، میزبان رویدادهای نمایشگاهی بسیار مهمی است. برخی اطلاعات و ویژگی‌های مهم این شهر که باید مورد توجه فعالان صنعت نمایشگاهی (بازدیدکننده، شرکت‌کننده و...) قرار گیرد، به شرح زیر است:
    مالیات ارزش افزوده
    امارات متحده عربی به تازگی 5 درصد مالیات ارزش افزوده وضع کرده است.
    تلفن‌های ضروری
    برای تماس با اورژانس و پلیس از شماره 999 و برای تماس با آتش‌نشانی از شماره 997 استفاده می‌شود.
    سیگار
    کشیدن سیگار در سالن‌های نمایشگاه ممنوع است اما همه سایت‌های نمایشگاهی دارای مکان‌های ویژه‌ای برای افراد سیگاری هستند.
    برق
    ابوظبی از برق 220 ولت استفاده می‌کند. از آنجا که خرید آداپتور در ابوظبی گران است، بهتر است برای تجهیزاتی که از برق 110 ولت استفاده می‌کنند، آداپتور مناسب را به همراه داشته باشید.
    زباله
    شما می‌توانید از طریق برگزارکننده نمایشگاه درخواست خدمات تمیزکردن غرفه را ارائه کنید. اگر از غرفه‌های یک بار ساخت استفاده می‌کنید، مسئولیت جمع‌آوری و دور انداختن قطعات با شرکت مدیریت نمایشگاه است. سازندگان غرفه مسئول جمع‌آوری همه ضایعات و زباله‌ها در زمان نصب و جداسازی قطعات غرفه هستند.
    تلفن
    برخی خدمات بین‌المللی برای تلفن همراه سایر کشورها در ابوظبی قابل استفاده است. به طور کلی خرید «سیم کارت» در ابوظبی کمی دشوار است. بهترین راه‌حل، خرید خط تلفن همراه اعتباری در فرودگاه است.
    سلام و احوالپرسی
    در سلام و احوالپرسی استفاده از زبان‌های عربی و انگلیسی رسمی مناسب است. اعراب معمولا روبوسی می‌کنند اما خارجی‌ها بهتر است فقط دست بدهند.
    پذیرایی
    در بیشتر غرفه‌هایی که بیش از 200 فوت مربع وسعت دارند، فضاها و اتاق‌هایی برای پذیرایی وجود دارد. معمولا غرفه‌های کوچک‌تر دارای مکان ویژه برای رفع خستگی مشتریان و بازدیدکنندگان نیستند. معمولا بازدیدکنندگان عرب دوست دارند به صورت تصادفی و کوتاه از غرفه یک شرکت دیدن کنند، سپس ملاقات‌های بعدی را در مکانی دیگر مثل اتاق‌های خصوصی یا سر میز شام برگزار کنند. قهوه، آب و انواع آبمیوه از جمله نوشیدنی‌های رایج در غرفه‌ها هستند. اگر قصد دارید از خدمات غذایی مرکز نمایشگاهی استفاده کنید، به کتابچه راهنمای برگزارکننده مراجعه کنید.
    زبان
    در ابوظبی زبان رسمی عربی است اما بیشتر بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. با این حال توصیه می‌شود، در غرفه‌تان یک مترجم زبان عربی داشته باشید. همچنین بهتر است کارت‌های ویزیت به دو زبان عربی و انگلیسی باشند.
    رفتار کارکنان
    در نمایشگاه‌های تجاری مردان باید لباس رسمی بپوشند. زنان هم باید از پوشش مناسب برخوردار باشند هرچند استفاده از روسری اجباری نیست. همچنین خالکوبی روی بدن کارکنان نباید مشهود باشد.
    نصب و جمع‌آوری غرفه
    اتحادیه‌های کارگری هیچ دخالتی در امور سالن‌های نمایشگاهی ندارند. کارگران معمولا به صورت کنترات کار می‌کنند تا روزمزد و در صورتی که سایت نمایشگاه اجازه دهد، برای اتمام پروژه تا دیر وقت کار می‌کنند. برای یافتن نیروی کار از طریق شرکت مدیریت نمایشگاهی اقدام کنید چون می‌توانید بهترین و مجرب‌ترین کارگران را استخدام کنید. ممکن است سازندگان غرفه برای جابه‌جایی قطعات بزرگ نیرو استخدام کنند.
    توصیه و اطلاعات عمومی
    توجه داشته باشید که در میانه روز زمانی به اقامه نماز اختصاص داده می‌شود. بازدیدکنندگان و ملاقات‌کنندگان عرب بیشتر روی ایجاد ارتباط با شرکای تجاری احتمالی تمرکز می‌کنند. بنابراین زمان کافی برای صحبت و شناخت آنها اختصاص دهید. برخی رویکردها (مثل شلوغ‌کردن غرفه) که در نمایشگاه‌های آمریکا کاربرد دارند، در اینجا تاثیر منفی بر جا می‌گذارند. در جریان برگزاری رویدادهای بین‌المللی و مهم، اتاق‌های هتل‌ها به سرعت پر می‌شوند؛ بنابراین بهتر است از قبل اتاق رزرو کنید. توجه داشته باشید که آب و هوای ابوظبی بسیار گرم و طوفان شن اتفاقی معمولی است. عموما رانندگان تاکسی انگلیسی صحبت نمی‌کنند، بنابراین بهتر است آدرس هتل، مرکز نمایشگاهی و... را به زبان عربی همراه داشته باشید. از ساختن غرفه با الهام از هنر و معماری عربی پرهیز کنید. این کار نوعی توهین به شمار می‌رود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت