برپایی نمایشگاه مردم شناسی در روستای هیو ساوجبلاغ

عصر نمایشگاه- نمایشگاه مردم‌شناسی شامل معرفی نوع زندگی مردم ابزار و ادوات کشاورزی و نقش روستای هیو در دوره‌های مختلف تاریخی درحمام تاریخی این روستا راه‌اندازی شد.

برپایی نمایشگاه مردم شناسی در روستای هیو ساوجبلاغ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ساوجبلاغ در مراسم راه‌اندازی نمایشگاه مردم شناسی روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ گفت : هدف از برپایی این نمایشگاه شناخت زندگی مردمان گذشته ، آشنایی نسلهای جدید با سبک زندگی گذشتگان ، احیا وبهره برداری از مکانهای تاریخی در جهت ترویج فرهنگ و هنر بومی منطقه و همچنین رونق گردشگری وبازدید گردشگران از بنای تاریخی حمام روستای هیو می باشد.

    علیرضا طهماسبی با بیان اینکه بنای تاریخی حمام هیو خود نماد تاریخ کهن روستای هیو است تصریح کرد: این بنا قدمت 200 ساله دارد و در چندین مرحله توسط اداره میراث فرهنگی مرمت شده و البته برنامه مرمت تکمیلی آن نیز در آینده مدنظرمی باشد.
    وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه مردم شناسی در این بنای تاریخی گفت: این نمایشگاه نمایی از ابزار و ادوات زندگی مردمان از روزگاران گذشته است.
    ‌رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ساوجبلاغ افزود: در این نمایشگاه انواع کوزه ، آفتابه ،گردسوزهای دوره اسلامی و قاجاریه، وسایل و ابزار کشاورزی، اسباب خوراک پزی و سایر وسایل زندگی روستاییان قدیم به نمایش گذاشته شده است.
    دهیار روستای هیو گفت : تدبیر دهیاری و اعضای شورای اسلامی این روستا مبنی بر جمع آوری آثار قدیمی از خانه های این شهر البته به شکل داوطلبانه به نمایش درآمدن آنها بوده است.
    حسین معدنکن گفت : مردم این روستا اشیایی بالغ بر100 قلم را به صورت امانی در اختیار دهیاری و شورا قرار دادند تا این اشیای قدیمی به معرض نمایش درآید.
    وی گفت : در این موزه آثار به دومنظور به نمایش در آمده اند اول نمایش ابزار و ادوات و فعالیت های سنتی مردم و دوم معرفی حمام قدیمی وتاریخی این روستا است که تبدیل به موزه مردم شناسی شده است.
    معدنکن گفت : این نمایشگاه که با هدف زنده کردن آیین و سنت های بومی و محلی و آشنایی نسل امروز با نحوه زندگی ساده روستایی برپاشده تا میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان باشد.
    دهیار هیو گفت : امیدواریم این نمایشگاه و کارگاه هایی که برگزار می شود به ارتقای بینش و دانش مردمان منطقه بیانجامد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت