در محل بوستان دولت دزفول ؛

جشنواره‌ی نوروزگاه در دزفول برگزار شد

عصر نمایشگاه- جشنواره نوروزگاه شهرستان دزفول همراه با اجرای برنا مه‌های متنوع در محل بوستان دولت برگزار شد.

جشنواره‌ی نوروزگاه در دزفول برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خوزپرس ، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول با اشاره به برگزاری جشنواره نوروزگاه اظهار کرد: این جشنواره در بخش های مختلف شامل نمایشگاه صنایع دستی، سوغات، غذای محلی، برپایی سیاه چادر اقوام، شاهنامه خوانی و موسیقی محلی برگزار شد.
    حجت آریایی نیا افزود: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات از اول فروردین تا کنون در محل بوستان دولت شهر دزفول ادامه دارد.
    رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول با اشاره به روز ملی کلوچه دزفول گفت: همچنین به مناسبت روز ملی کلوچه دزفول، این کلوچه سنتی در محل حمام کرناسیون پخت و عرضه شد. به طورکلی شهر دزفول یکی از شهرهای قدیمی و اصیل ایرانیست و فرهنگ غنی و متنوعی دارد. کلوچه های سنتی دزفول یکی از نمودهای فرهنگ محلی این شهر محسوب می شود که در جای جای مراسمات و فرهنگ این شهر حضور دارد.
    وی ادامه داد: به خاطر طعم خوشمزه و سنتی بودن آنها، استقبال خوبی از طرف مردم شهر و میهمانان و گردشگران از این کلوچه ها شده و تولید این کلوچه در سطح شهر گسترش چشمگیری یافته به گونه ای که مغازه های پخت و عرضه کلوچه در تمام خیابان های اصلی دزفول به وفور مشاهده می شود.
    آریایی نیا در این باره گفت: کلوچه سنتی از جمله سوغات دزفول است که به لحاظ کیفیت و نداشتن مواد نگهداره مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است. بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی که از شهرها و استانهای مختلف کشور به دزفول سفر کرده اند از کلوچه سنتی دزفول به عنوان سوغاتی با کیفیت نام می برند.
    به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول کلوچه دزفول به همراه کلوچه شوشتر که ویژگی مشابهی دارند سال گذشته به عنوان یک سوغات ویژه ثبت ملی شدند.
    وی افزود: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کلوچه دزفول و شوشتر را به لحاظ کیفیت و ویژگی های منحصر بفرد شاخص دانستند.
    گفتنی است؛ شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان با وجود جاذبه های تاریخی، زیارتی و طبیعی از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است. بیش از 100 نوع صنایع دستی در دزفول به صورت کلی و جزئی در حال تولید است. صنایع دستی دزفول شامل 50 تا 60 شاخه اصلی و بیش از 100 زیرشاخه است که توسط هنرمندان دزفولی تولید می شوند. تاکنون خراطی دزفول به ثبت جهانی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت