با حضور کم رنگ ایران؛

گشایش چهاردهمین نمایشگاه بین المللی حلال مالزی

عصر نمایشگاه- چهاردهمین دوره نمایشگاه بین المللی حلال مالزی با حضور کم فروغ و کم رنگ شرکت های تولیدی ایرانی به نسبت دوره های گذشته در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا گشایش یافت.

گشایش چهاردهمین نمایشگاه بین المللی حلال مالزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه که تا 20 فروردین ادامه دارد حدود 550 شرکت از 30 کشور محصولات خود را در بخش های مختلف به فعالان تجاری این حوزه عرضه کرده اند، اما تنها 2 شرکت ایرانی با محصولات یکنواخت پسته، کشمش، خرما و خشکبار در این نمایشگاه حضور دارند.
    شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان که 12 سال متوالی به عنوان نماینده اتحادیه توسعه تجارت خارجی مالزی، نمایشگاه های ملی ایران را در مالزی با حضور تولیدکنندگان و فعالان صنعت حلال کشورمان برگزار می کرد، غایب بزرگ ایرانی نمایشگاه حلال این کشور جنوب شرق آسیا است.
    در تقویم نمایشگاهی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان نیز نامی از نمایشگاه بین المللی حلال مالزی در سال 1396 نیست.
    در نمایشگاه امسال دو شرکت ایرانی به نمایندگی از صنعت حلال ایران در نمایشگاه مالزی حضور یافته اند که به رغم افزایش اهمیت این صنعت در عرصه جهانی و اقتصاد کشورها، نسبت به سال های گذشته حضور بسیار کم رنگ تری است.
    یکی از شرکت های ایرانی نیز نمایندگی خود را در مالزی در نمایشگاه مسئول برگزاری غرفه کرده است.
    اگرچه دلایل حضور نیافتن شرکت های ایرانی در این نمایشگاه که می تواند برای ورود به بازار 650 میلیون نفری منطقه جنوب شرق آسیا دروازه مهمی باشد، مشخص نیست، اما به گفته برخی کارشناسان نبود هماهنگی از جمله موانعی است که مانع از حضور شرکت های ایرانی در این رویداد بین المللی اقتصادی شده است.
    در حالی شرکت های ایرانی حضور کم رنگی در نمایشگاه بین المللی حلال مالزی دارند که روند کنونی نشان می‌ دهد سهم ایران از تجارت 2 هزار میلیارد دلاری غذای حلال جهان تنها 0.25 درصد است و کشورهای عرب منطقه و مالزی بسیار جلوتر از ایران حرکت می ‌کنند.
    در این نمایشگاه حدود 550 شرکت از 30 کشور جهان محصولات خود را در بخش های مختلف به فعالان تجاری این حوزه معرفی می کنند. کشورهای عربی، ترکیه، اندونزی، تایلند و تایوان حضور پررنگی در نمایشگاه حلال مالزی دارند.
    غذا، نوشیدنی، لوازم آرایشی، تجهیزات نگهداری غذا و صنایع بسته بندی از جمله بخش های اصلی این نمایشگاه پنج روزه است.
    علاوه بر ایران نمایندگان صنعت حلال ترکیه، آفریقای جنوبی، چین، ژاپن، تایلند، کره جنوبی، فیلیپین، فلسطین، عراق، نیوزیلند، مراکش و عربستان از جمله شرکت های حاضر در چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالزی هستند.
    گزارش های مختلف نشان می دهد که در طبقه دسته بندی کالاهای غذایی، غذای حلال از جمله معدود مواردی است که در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و گوشت، نوشیدنی ها و غذاهای فرآوری شده از اصلی ترین اقلامی باشند که در بازار حلال از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهند بود.
    افزایش جمعیت مسلمانان جهان که حدود یک چهارم کل جمعیت جهان را در شرایط فعلی تشکیل می دهند و بیش از دو سوم آنها در آسیا حضور دارند، از عوامل اصلی افزایش تقاضا برای محصولات حلال محسوب می شود.
    پیش بینی می شود تا سال 2030 حدود 26.4 درصد از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل دهند، از اینرو، صنعت حلال در بخش های مختلف خود روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
    آیین رسمی این نمایشگاه که از امروز صبح بازدید از آن برای عموم آغاز شد، عصر چهارشنبه با حضور 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و 'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت