حضور فعال ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو

عصر نمایشگاه- ایران با حضور فعال دربیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو شرکت کرد.

حضور فعال ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین روز جمعه در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو گفت: تلاش های صورت گرفته رایزنی فرهنگی و موسسه علمی و پژوهشی ابن سینا در نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو قابل توجه بوده و باید در این بخش تلاش بیشتری کرد.
    وی افزود: استفاده از ظرفیت های نمایشگاهی با توجه به تاریخچه درخشان ایران در حوزه فرهنگ و ادب و دانش می تواند زمینه ساز توسعه روابط فرهنگی و گسترش همکاری های دو جانبه شود.
    «علی اصغر عامری» رایزن فرهنگی سفارت ایران در سارایوو در گفت و گو با سفیر کشورمان با تشریح اقدامات انجام شده در برگزاری این نمایشگاه گفت: با بهره گیری از تجربیات گذشته، امسال حضور نهادهای فرهنگی ایرانی چشم گیرتر بودند.
    عامری افزود: کتاب های متعددی به زبان بوسنیایی با موضوع های قرآنی و معارف اسلامی، ایران شناسی و اماکن تاریخی، گردشگری، متون ادب فارسی و ادبیات کودکان، صنایع دستی و بروشورهای فرهنگی به علاقه مندان عرضه شده است.
    وی با اشاره به استقبال مخاطبان بوسنیایی از غرفه رایزنی فرهنگی ایران گفت: در این نمایشگا توانستیم با توزیع کتاب و جزوات منتشر شده در ارتباط با معرفی چهره فرهنگی ایران و نمایش تصاویر فرهنگی و ابنیه های تاریخی، ایران را به خوبی معرفی کنیم.
    وی با اشاره به هنرمندی استاد خطاطی محسن شفیعی ها در این نمایشگاه افزود: بیشترین استقبال از غرفه ایران صورت گرفت و بازدیدکنندگان از نزدیک با هنر و فرهنگی ایرانی آشنا شدند.
    «روح الله قادری» مدیر موسسه ابن سینا گفت: موسسه علمی پژوهشی ابن سینا تاکنون 45 جلد کتاب را به صورت مستقل و 50 جلد کتاب نیز به صورت مشارکتی با سایر مراکز علمی و دانشگاهی منطقه بالکان تالیف، ترجمه و منتشر کرده است.
    وی با اشاره به تولید دو اثر فاخر توسط موسسه ابن سینا اظهار کرد: از مهمترین و برجسته‌ترین آثار مؤسسه می‌توان به ترجمه و چاپ دیوان حافظ و تألیف فرهنگ فارسی- بوسنیایی اشاره کرد که هر دو اثر حائز دریافت جائزه کتاب سال ایران شده و در نمایشگاه های بین المللی نیز با استقبال مخاطبان روبه رو شده است.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدید خود از نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو از غرفه وزارت فرهنگ ترکیه، انتشارات موزه ملی سارایوو، انتشارات شاهین پاشیچ، بنیاد ملاصدرا، نشر میراث معنوی و انتشارات کتاب خوب بازدید و با مدیران غرفه ها گفت و گو کرد.
    در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو نزدیک به 200 ناشر از کشورهای ایران، انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، کرواسی، صربستان و مونته‌نگرو، عربستان، اسلوونی، بوسنی و ترکیه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوسنی و هرزگوین آخرین دستاوردهای علمی، ادبی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی خود را در معرض دید علاقه‌ مندان قرار دادند.
    همچنین رونمایی از آثار جدید نویسندگان خارجی و داخلی، اهدای جوایز به ناشران و نویسندگان برتر، برگزاری کنفرانس های تخصصی در خصوص ادبیات و فروش کتاب از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت