دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان ؛

پایان نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق‌آباد

عصر نمایشگاه- دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران پس از ۳ روز فعالیت در عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان به کار خود پایان داد.

پایان نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق‌آباد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته طی مراسمی پس از 3 روز فعالیت در عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان به کار خود پایان داد.

    در این مراسم، مشاور و نماینده ویژه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با تأکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد و برگزاری موفقیت‌آمیز و نتیجه بخش آن، گفت: این نمایشگاه نقش بسیار موثری در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ایفا می‌کند.

    «محمدتقی امانپور» تصریح کرد: کشور دوست و مسلمان ترکمنستان، سابقه بسیار طولانی در اشتراکات فراوان فرهنگی، سنتی با ما دارد و دولت دو کشور همسایه مصمم به توسعه و گسترش هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در همه عرصه‌‌ها و در همه سطوح، هستند.

    وی افزود: سران دو کشور توافق کرده‌اند که حجم مبادلات بازرگانی میان تهران و عشق‌آباد را ظرف 10 سال آینده به 60 میلیارد دلار برسانند و  دولت ترکمنستان یک بازار بزرگ و پر رونقی را ایجاد کرده و تصمیم گرفته است که در 10 سال آینده بیش از 100 میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز و صنایع سرمایه گذاری کند که این مسئله فرصت‌های بسیار مناسب و طلایی برای صاحبان صنایع و خدمات فنی و مهندسی کشور فراهم آورده تا در این کشور دوست و برادر ترکمنستان حضور حرفه‌ای، فعال و گسترده‌ای داشته باشند.

    قائم مقام اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان نیز با موفقیت‌آمیز خواندن برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق‌آباد تصریح کرد: طی 3 روز برگزاری این نمایشگاه، مردم و علاقه‏‌مندان و محافل تجاری، اقتصادی، سرمایه‏‌گذاری و صنعتی ترکمنستان به صورت فعال از غرفه‌‏های ایرانی بازدید کردند و با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‏‌های ایرانی از نزدیک آشنا شدند.

    «دوران» تصریح کرد: دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد نه تنها میدان نمایش کالا و توانمندی کشور دوست و همسایه ما بود بلکه یک میدان مناسب برای آشنایی مستقیم با صاحبان صنایع و تولید کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی نیز بود که به نحو بسیار مطلوب و مثبت برگزار شد و از بیشترین سطح بازدید کننده از اقشار مختلف جامعه و دست‌اندرکاران مربوطه دولت و بخش خصوصی ترکمنستان بود.

    در پایان مراسم اختتامیه، به کلیه غرفه داران ایرانی لوح تقدیر از سوی رئیس جمهور ترکمنستان اعطا شد.

    به گزارش فارس ،دوازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با حضور «محمد  شریعتمداری» معاون اجرای ریاست جمهوری اسلامی ایران و مقامات دولت ترکمنستان افتتاح شد و حدود 100 شرکت در 300 غرفه به مدت 3 روز محصولات و توانمندی‌های خود را به عرضه گذاشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت