استقبال از نمایشگاه‌های بین‌المللی در زنجان ضعیف است

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: استقبال دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از حضور در نمایشگاه‌‌های بین‌المللی در زنجان ضعیف بوده است.

استقبال از نمایشگاه‌های بین‌المللی در زنجان ضعیف است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  خبرگزاری فارس، غلامحسین جمیلی ظهر امروز در ششمین جلسه کار گروه توسعه صادرات استان زنجان که در سالن امام علی(ع) استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه بین‌المللی در کنیا، آلمان و عمان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان زنجان در هر سه این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه فراخوان و اطلاع‌رسانی برای حضور تجار، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی انجام شده است، اضافه کرد: با وجود اطلاع‌رسانی صورت گرفته از طریق اتاق بازرگانی استان، اما همکاری برای حضور در این نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار ضعیف است.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: اتاق بازرگانی در نمایشگاه بین‌المللی آلمان یک غرفه و در نمایشگاه‌های بین‌المللی عمان و کنیا دو غرفه اجاره کرده است.

    جمیلی ادامه داد: برای حضور در این نمایشگاه‌های بین‌المللی امکان حمل 4 تن بار فراهم شده است، در حالی که تا به امروز تنها 400 کیلوگرم کالا برای حمل به اتاق بازرگانی زنجان معرفی شده است.

    وی با تاکید بر اینکه حتی یک برگ گزارش به زبان انگلیسی از وضعیت صادرات محصولات کشاورزی از طریق دستگاه‌های دولتی به اتاق ارائه نشده است، افزود:  فرصت بازار کشورهایی چون کنیا برای استان زنجان می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان در ادامه از پذیرش سفرای کشورهای خارجی و اعزام هیأت‌های تجاری از استان زنجان به دیگر کشورها خبر داد و گفت: اعزام هیأت تجاری از استان زنجان به کشور بلغارستان از معدود هیأت‌های تجاری ایران بوده که به این کشور سفر کرده‌اند.

    جمیلی با تاکید بر اینکه بعد از سفر هیأت تجاری استان زنجان به بلغارستان چند محموله تجاری نیز به این کشور صادر شده است، اظهار داشت: کشورهای اروپایی برای انجام مبادلات تجاری با ایران و استان زنجان از اهمیت بسیار خاصی برخوردار هستند.

    وی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی از کشورهایی چون ترکیه و بلغارستان و دیگر کشورها در زنجان برای سرمایه‌گذاری، ابراز کرد: یک شرکت ترکیه‌ای در حوزه نساجی  استان زنجان سرمایه‌گذاری کرده که کارهای آن در دست انجام است.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استعدادها و فرصت‌های بسیار خوبی برای همکاری بین استان زنجان و کشورهایی چون فنلاند و دانمارک وجود دارد، گفت: می‌توان از ظرفیت فرودگاه زنجان به ویژه در بخش‌ حمل و نقل هوایی استفاده کرد.

    جمیلی افزود: می‌توان با ایجاد خط هوایی در حمل و نقل و صادرات کالا در ارسال محموله‌های محصولات کشاورزی که خطر فسادپذیری در آنها وجود دارد، استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت