بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسقط؛

آثار متنوع ایرانی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط

عصر نمایشگاه- در بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسقط بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب از ناشران ایرانی در غرفه جمهوری اسلامی ایران عرضه گردیده است.

آثار متنوع ایرانی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،در دومین دوره از حضور موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب مسقط  غرفه ایران شاهد مشارکت ناشران فعال در حوزه بین الملل است.

    گفتنی است ،87 عنوان کتاب از 25 ناشر توسط آژانس ادبی نوروز وابسته به انتشارات الهدی،19 عنوان از کتابهای مجمع جهانی اهل بیت( که به تبیین مکتب تشیع و تقریب مذاهب اسلامی می پردازد)،30 عنوان کتاب از انتشارات شباویز که تاکنون به سایر زبانها منتشر شده است،32 عنوان کتاب از انتشارات علمی فرهنگی که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد، در این نمایشگاه عرضه شده است.

    در این دوره از نمایشگاه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز در برنامه های غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران مشارکت فعال دارد و کارگاه آشنایی با آثار فارسی متناسب با آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان با حضور دانش آموختگان عمانی  مرکز آموزش زبان فارسی  اجرا می کند.

    انتشارات علمی و فرهنگی با عرضه 32 عنوان کتاب کودک و نوجوان که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را داشته حضور فعال در غرفه ایران دارد. در این دوره از نمایشگاه مذاکرات مقدماتی برای فروش حق چاپ(کپی رایت) به ناشرانی از کشورهای مصر، لبنان و قطر انجام شده و به زودی توافق نهایی برای فروش حق چاپ 4 عنوان کتاب کودک و نوجوان این انتشارات فراهم می شود. هم چنین چاپ مشترک یک نسخه از مصحف شریف نیز با انتشارات مکتبه نشر دارالاسلام سلطنت عمان از دیگر توافقات این دوره از نمایشگاه است.

    به گفته عارف وکیلی مدیر بخش بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی این انتشارات در سال 94 موفق شده فروش حق چاپ 10 عنوان کتاب به کشور ترکیه به تیراژ 10 هزار نسخه را عملی نماید. عرضه نمونه های برجسته از تصویرگری کتاب ایران در قالب کارت پستال از دیگر فعالیت های این انتشارات در غرفه ایران است.

    موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات و رشد جریان تبادل فرهنگی میان دو ملت در سه دهه قبل می کوشد با برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی در دومین دوره از حضور خود در این نمایشگاه موجبات ارتقاء سطح روابط نویسندگان و ناشران دو کشور را فراهم آورد.

    از برنامه های ایران در این دوره از نمایشگاه می توان به معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در این نمایشگاه، عرضه و نمایش بیش از400 عنوان کتاب در موضوعات ادبیات، هنر، ایران شناسی، کودک و نوجوان و ... به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی و معرفی وضعیت نشر کشورمان درقالب یک کتاب به زبان عربی مشتمل بر آمار نشر در ایران، مراجع نشر، معرفی ناشران فعال، موسسات، انجمن و آژانس های ادبی مرتبط با نشر اشاره کرد.

    بر اساس این گزارش موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این نمایشگاه مذاکره برای فروش رایت کتاب های عرضه شده در غرفه ایران را در دستور کار خود قرار داده است که از این بین می توان به کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

    یادآور می شود بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب عمان تا 15 اسفند ماه به مدت 11روز در مسقط برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت