گاراژ قلعه فرانسوی‌ها نمایشگاه کتیبه می‌شود

عصر نمایشگاه- پایگاه میراث جهانی محوطه باستانی شوش در خوزستان توسعه بیشتری یافت و در نخستین اتفاق جالب پارکینگ خودروی مخصوص به رومن گیرشمن، باستان‌شناس فرانسوی که مسئول کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه باستانی شوش بود، تبدیل به موزه می‌شود. مخزن آثار تاریخی شوش نیز ۵۰درصد توسعه یافت.

گاراژ قلعه فرانسوی‌ها نمایشگاه کتیبه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از همشهری، معاونت میراث فرهنگی کشور دیروز به نقل از محمدحسن ارسطوزاده، مدیر پایگاه میراث تاریخی شوش اعلام کرد: یکی از اقدامات اساسی که پس از ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش انجام گرفت، پروسه ساماندهی و طبقه‌بندی اشیای موجود در انبار و مخزن شوش است.

    وی گفته است: درحال توسعه مخزن هستیم تا آثار و اشیای باقیمانده از انبار شوش به این مخزن منتقل شود. آنطور که مدیر پایگاه جهانی شوش گفت، توسعه مخزن شوش پیشرفت 50درصدی داشته و اجرای این پروژه مهم توسط کارشناسان با جدیت درحال انجام است.

    ارسطوزاده از تکمیل مخزن آثار تاریخی شوش در 2‌ماه آینده خبر داد و افزود: فضایی که قرار است در مخزن شوش آماده شود تا دوماه آینده تکمیل می‌شود اما پروسه طبقه‌بندی، حفاظت و مرمت اشیا یک پروسه بلندمدت و پنج ساله است چراکه در انبار شوش بالغ بر 50تا 60هزار شیء تاریخی وجود دارد که تمامی اینها به نوبت باید گندزادیی، حفاظت و مستندنگاری شوند.

    اما در خبری دیگر گاراژ معروف رومن گیرشمن، باستان‌شناس مشهور فرانسوی در پایگاه جهانی میراث فرهنگی شوش به‌زودی تبدیل به نمایشگاه کتیبه‌های باستانی شوش می‌شود. براساس آنچه معاونت میراث فرهنگی اعلام کرد: فضایی که در دهه‌های پیش به‌عنوان گاراژ گیرشمن در جوار قلعه فرانسوی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت تبدیل به نمایشگاه کتیبه‌ها می‌شود.

    محمدحسن ارسطوزاده، مدیر پایگاه میراث جهانی شوش نیز گفت: در ساخت دیوارهای گاراژ گیرشمن تعداد زیادی کتیبه و آجر کتیبه‌دار به‌کار برده شده است که پس از مرمت از حالت انباری خارج شد تا به‌عنوان نمایشگاه کتیبه بهره‌برداری شود.

    مسئول پایگاه جهانی میراث فرهنگی شوش گفت: این اقدام فضای نمایشگاه‌های محوطه باستانی شوش را افزایش می‌دهد.وی همچنین از بازنگری در طرح محتوایی موزه شوش خبر داد و گفت: بازنگری این طرح موجب پویایی موزه شوش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت